ارسال به دیگران پرینت

جنگند‌ه‌های آمریکایی که برای «هشدار به ایران» آمده بودند، آسیب دیدند

منابع مطلع نظامی از بروز حادثه برای تعدادی از جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکا مستقر در ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن حاضر در آب‌های منطقه خبر دادند.

جنگند‌ه‌های آمریکایی که برای «هشدار به ایران» آمده بودند، آسیب دیدند

۵۵آنلاین :

چهار فروند جنگنده «اف-18 سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا در روزهای اخیر حین فرود یک هواپیمای دیگر بر ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» مستقر در دریای عرب آسیب دیدند.

به نوشته وبگاه «میلیتری» به نقل از «مرکز امنیت دریایی آمریکا» در جریان این حادثه که نهم اوت (جمعه 18 مرداد) ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه شب به وقت محلی رخ داد، یک فروند هواپیمای هشدار سریع «ای-2 دی هاوک آی» با منحرف شدن از مسیر اصلی فرود، با دو فروند اف-۱۸ سوپر هورنت برخورد کرده و قطعاتی از این هواپیما به دو فروند اف-۱۸ دیگر در عرشه ناو هواپیمابر مذکور برخورد می‌کند.

«جاش فری» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه روز گذشته در گفت‌وگو با وبگاه میلیتری با تایید این خبر مدعی شد که هواپیمای هاوک آی آسیب خاصی ندیده و پرسنلی نیز مجروح نشدند. وی به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات بیشتر این حادثه خودداری کرد.

در گزارش مرکز امنیت دریایی آمریکا نیز آمده است در این حادثه خلبان هواپیمای هشدار سریع در تلاش برای فرود، کنترل هواپیما را از دست داد.

در گزارش این مرکز میزان خسارت وارده در این حادثه از نوع «ای» به ارزش 2 میلیون دلار یا بیشتر برآورد و تاکید شده که جنگنده‌های آسیب دیده در حال تعمیر هستند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد ناو هواپیمابر آبراهام لینکن برای مقابله با ایران عازم منطقه شده است. فرمانده ناو هواپیمابر در آن مقطع زمانی با انتشار پیامی اعلام کرد که قرار نیست این ناو وارد خلیج فارس شود.

«پانتام براون»، فرمانده ناو آبراهام لینکلن در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در خصوص مسائل پیرامون ایران گفته که به دنبال تنش با ایران نیست. پانتام براون در گفت‌‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: «نمی‌خواهیم غیرعامدانه باعث تشدید تنش شویم.»

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه