ارسال به دیگران پرینت

اتاق عملیات نیروهای سعودی هدف حمله موشکی یمنی ها قرار گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب اعلام کرد، اتاق عملیات مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در جیزان در جنوب غرب عربستان، هدف یک فروند موشک بالستیک قرار گرفت.

اتاق عملیات نیروهای سعودی هدف حمله موشکی یمنی ها قرار گرفت

۵۵آنلاین :

به گزارش شبکه خبری تلویزیونی المسیره"، "یحیی سریع" گفت: تجمع نیروهای دشمن در منطقه صامطه در جیزان سعودی با یک فروند موشک میانبرد هدف قرار گرفت.

وی اظهار کرد: موشک با دقت بالا به هدف اصابت کرده و شمار زیادی از نیروهای دشمن از جمله چندین فرمانده کشته یا زخمی شده اند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن هفته گذشته نیز اعلام کرد، مرکز تجمع نیروهای متجاوز سعودی در عسیر؛ دیگر منطقه جنوبی سعودی با هفت فروند موشک بالستیک "زلزال ۱" تخریب شده است.

در هفته‌های گذشته، مراکز نظامی مناطق جنوبی عربستان شامل "جیزان"، "نجران" و "عسیر" هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت قادر به رهگیری و انهدام آنها نبودند.

یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده است اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که بتدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال۱۳۹۴ تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده است و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و زمزمه هایی برای خروج از این جنگ خانمان سوز به گوش می رسد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه