ارسال به دیگران پرینت

آلمان 4 کودک داعشی را تحویل گرفت

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند که مقام های آلمانی چهار کودک داعشی حاضر در شمال سوریه را تحویل گرفتند.

آلمان 4 کودک داعشی را تحویل گرفت

۵۵آنلاین :

"هایکو ماس" وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای قزاقستانی خود در برلین با اعلام این خبر، افزود: چهار کودک آلمانی روز دوشنبه شمال سوریه را به مقصد آلمان ترک کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت آلمان درحال رایزنی برای پذیرش کودکان بیشتری از داعشی های تبعه آلمان به این کشور هست، افزود: نمی توان این کودکان را به خاطر اعمال پدرانشان مجازت کرد. آن ها هنوز کوچک هستند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که مقام های کنسولی آلمان در شهر اربیل عراق چهار کودک را برای اعزام به این کشور تحویل گرفتند.

دادگاه اداری برلین پیش تر با صدور حکمی رأی به پذیرش کودکان اتباع این کشور که برای داعش می جنگند، داده بود.

آمارهای دولت آلمان نشان می دهد بیش از ۱۲۰ کودک آلمانی به همراه مادران خود در اردوگاه های آوارگان در سوریه زندگی می کنند.

آمارهای رسمی حاکی است بیش از ۴۰ عضو آلمانی گروه داعش در سوریه دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشتگاه های کردها به سر می برند.

اسفند ماه گذشته چندین رسانه آلمانی گزارش دادند که مقام های آلمان در حال آماده شدن برای محاکمه دهها تن از اتباع آلمانی پیوسته به گروه افراطی داعش هستند.

به گزارش روزنامه های 'زدویچه زایتونگ' و شبکه های خبری 'ان دی آر' و 'و دی آر' مقام های آلمان در همین ارتباط حکم جلب برای ۱۸ نفر از ۶۳ فرد بزرگسال تبعه آلمان را که اکنون در سوریه، عراق، ترکیه و یونان نگهداری می شوند صادر کرده اند و در مجموع فرایند اولیه دادرسی علیه ۳۲ نفر از اعضای داعش زندانی در خارج آلمان آغاز شده است.

این خبر پس از آن منتشر شد که دولت آمریکا فشار خود را بر آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای تحویل گرفتن داعشی های دستگیر شده و در اسارت کردها در سوریه تشدید کرد.

منبع : عصرایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه