ارسال به دیگران پرینت

پژوهش دانشگاه سیدنی| چین در چند ساعت می‌تواند ارتش آمریکا را مقهور قدرت خود کند

گزارش یک مرکز مطالعات استرالیایی نشان داد که یگان موشک‌های برد بلند چین تهدید جدی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا، فرودگاه‌ها، بنادر و تاسیسات نظامی متحدان آمریکا در غرب اقیانوس آرام است.

پژوهش دانشگاه سیدنی| چین در چند ساعت می‌تواند ارتش آمریکا را مقهور قدرت خود کند

۵۵آنلاین :

جدیدترین گزارش «مرکز مطالعات آمریکا» در دانشگاه سیدنی نشان می‌دهد که ارتش چین در چند ساعت می‌تواند ارتش آمریکا را مغلوب کند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» در این گزارش آمده که زرادخانه موشکی چین تهدیدی علیه تقریبا تمام پایگاه‌های نظامی آمریکاست و از سوی دیگر ارتش آمریکا قادر نیست به طور آزاد و بی‌دردسر در غرب اقیانوس آرام فعالیت کند.

بر اساس این گزارش، ارتش چین می‌تواند قوای آمریکا را تنها در چند ساعت از آسیا خارج کند و توان موشکی این کشور تهدیدی علیه فعالیت آزادانه ارتش آمریکا در منطقه است.

در گزارش جدید مرکز مطالعات آمریکای دانشگاه سیدنی آمده است: رشد زرادخانه موشک‌های برد بلند و دقیقچین تهدید جدی علیه تقریبا تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا و متحدان و شرکای این کشور و فرودگاه‌ها، بنادر وتاسیسات نظامی آن‌ها در غرب اقیانوس آرام است.

در این گزارش همچنین تاکید شده که ارتش آمریکا برای گریز از این وضعیت ناچار به چندین تغییر شگرف در بدنه نظامی خود و بهبود وضعیت استقرار آن‌هاست.

این در حالی است که یک مقام ارشد نظامی آمریکایی به تازگی گفت که برای جلوگیری از کنترل چین بر دریای چین جنوبی، ناوهای آمریکایی به گشتزنی خود در این منطقه ادامه خواهند داد.

«دیوید گلدفین» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه گفت که واشنگتن همچنان به دریانوردی آزاد در دریای چین جنوبی پایبند بوده و چنین ماموریت‌هایی برای جلوگیری از کنترل چین بر این منطقه راهبردی ضروری است

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه