ارسال به دیگران پرینت

"مثل اول" کمپینی در اعتلای آموزشی کشور

پس از وقوع بلایای طبیعی، تامین نیازهای اولیه آسیب دیدگان از ضروریات و لازمات برای ادامه حیات در منطقه آسیب دیده است.  حال بسته به میزان خسارت و چگونگی خرابی ها و محرومیت ها از امکانات سابق، میزان کمک ها و امداد رسانی ها متفاوت می شود.

"مثل اول" کمپینی در اعتلای آموزشی کشور

۵۵آنلاین :

پس از وقوع بلایای طبیعی، تامین نیازهای اولیه آسیب دیدگان از ضروریات و لازمات برای ادامه حیات در منطقه آسیب دیده است. حال بسته به میزان خسارت و چگونگی خرابی ها و محرومیت ها از امکانات سابق، میزان کمک ها و امداد رسانی ها متفاوت می شود. زلزله اخیر استان کرمانشاه در ایران، یکی از فجایع بزرگ طبیعی بود که موجب خرابی های گسترده در این استان گردید. در چنین شرایط و با این میزان خرابی ها، ضرورت کمک رسانی از تمامی اقشار و سازمان ها بیشتر احساس می شود. یکی از مهم ترین ارکان در خصوص بازسازی شهرهای آسیب دیده ساخت مدارس و موسسات آموزشی برای جلوگیری از محرومیت از سواد و تربیت کودکان و نوجوانان است. امری که شاید در اولویت های بعدی باشد اما بسیار با اهمیت و امید بخش است. در این راستا همراه اول در راستای فعالیت های مسئولیت اجتماعی خود اقدام به ساخت مدارس در این مناطق کرده است. سال گذشته در تولد ۲۴ سالگی همراه اول با یک اتفاق جذاب رقم خورد. همراه اول در بیست و چهارمین سالگرد عرضه اولین سیم کارت در ایران تصمیم به یک اقدام خیرخواهانه در راستای مسئولیت اجتماعی خود گرفت و با راه اندازی کمپینی با هشتگ #مثل_اول مبلغ ۵ میلیارد تومان را برای ساخت مدارس زلزله زده استان کرمانشاه اهدا نموده است تا مدارس مثل روز اول بازسازی شوند. در همین راستا همراه اول با دعوت از اصحاب رسانه، هنرمندان، خیرین و فعالان مدرسه سازی در مراسم ۲۴ سالگی خود، از این کمپین خیرخواهانه رونمایی کرده و از همه مردم نیز دعوت می کند تا در کمپین بازسازی مدارس محروم کشور از طریق سامانه *۲۴# مشارکت کنند. کمپین مثل اول اولین فعالیت همراه اول در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نیست. همراه اول در وب‌سایت خود و در راستای تحقق چشم‌انداز تبدیل شدن به «محبوب‌ترین شرکت ایرانی» محورهای هشت‌گانه‌ای برای مسئولیت اجتماعی خود در نظر گرفته است: ۱. خیریه: اقداماتی که با هدف کمک به نیازمندان و بیماران انجام می‌شوند. ۲. رفتارهای حامیانه: حمایت (اعم از حمایت مالی، اطلاع‌رسانی، هدیه و …) از فعالیت‌هایی که توسط سایر مجموعه‌ها (شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و …) انجام می‌شوند. ۳. محیط زیست: اقداماتی که با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی انجام می‌شوند. ۴. اشتغال‌زایی: اقداماتی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود. ۵. مشتری‌مداری: اقداماتی که در راستای پاسخگویی به انتظارات مشتریان انجام می‌شوند. ۶. سلامت و بهداشت: اقداماتی که با هدف گسترش سلامت و بهداشت انجام می‌شوند. ۷. فرهنگ‌سازی: اقداماتی که با هدف ارتقای فرهنگ در زمینه‌های مختلف انجام می‌شوند. ۸. آموزش: اقداماتی که با هدف ترویج و گسترس آموزش انجام میشود.

حال پس از گذشت یکسال از این اقدام تحسین برانگیز همراه اول، روند مدرسه سازی در این استان به خوبی در حال رشد است و ساخت مدارس پیشرفت های چشمگیری داشته اند. همچنین افراد مختلفی از جمله هنرمندان، اهالی سینما، افراد سیاسی و ... نیز به این کمپین پیوسته است و در کارهای خیریه این کمپین را حمایت میکنند‌. روند ساخت این مدارس نیز اکنون بدین شرح است:

مدرسه ۶ کلاسه علی ابن ابی طالب شهرستان سرپل ذهاب با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد

مدرسه۶ کلاسه قشلاق روانسر با پیشرفت فیزیکی حدود 50درصد مدرسه ۲ کلاسه روستای کندوله روانسر با پیشرفت فیزیکی حدود مدرسه ۶ کلاسه زیارت تمرخان شهرستان ثلاث باباجانی با پیشرفت حدود 90درصد مدرسه ۶ کللاسه نورآباد ثلاث باباجانی با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد

مدرسه ۲ کلاسه روستای نیرژ ثلاث باباجانی با پیشرفت حدود 35 درصد مدرسه ۲ کلاسه روستای دشت لیل با پیشرفت حدود 25 درصد ، که اسکلت فلزی پروژه در کارخانه ساخته شده و آماده نصب می باشد. مدرسه ۲ کلاسه روستای شلین گیلانغرب به صورت پیش ساخته بتنی در کارخانه گارنیت واقع در تهران در حال ساخت بوده و ان شاالله همزمان با شروع سال تحصیلی آماده بهره برداری خواهد بود. امید است با یاری دولت، مردم فهیم ایران و همچنین هنرمندان، افراد مشهور، اصحاب رسانه، نمایندگان مجلس و سایر افراد خیر این مدارس هرچه سریعتر با پیشرفت بیشتر گامی بلند در جهت توسعه مناطق زلزله زده غرب کشور برداشته شود.

منبع : 55آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه