ارسال به دیگران پرینت

دولت «هادی»‌ خواستار توقف حمایت امارات از «شورشیان» جنوب یمن شد

وزارت امور خارجه دولت مستعفی یمن از امارات خواست، حمایتش از «شورشیان» در جنوب یمن را «به شکل فوری و کامل» متوقف کند.

دولت «هادی»‌ خواستار توقف حمایت امارات از «شورشیان» جنوب یمن شد

۵۵آنلاین :

دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی»‌ که در پایتخت عربستان مستقر است، حوادث اخیر شهر «عدن» در جنوب یمن را «کودتا» خواهند و خواستار قطع حمایت امارات از «شورشیان» شد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» دولت هادی، مسئولیت «کودتا» در عدن را بر عهده شورای انتقالی جنوب و امارات دانست و در بیانیه‌ای که امروز پنجشنبه منتشر شد، خواستار توقف کامل و فوری حمایت نظامی‌اش از «گروه‌های شورشی» شد.

دولت مستعفی یمن حتی در این بیانیه نیز ایران و انصارالله را طبق روال گذشته متهم کرد. وزارت خارجه دولت هادی در این بیانیه گفت، ائتلاف عربی در یمن به رهبری عربستان سعودی اساسا در پاسخ به «دعوت عبد ربه منصور هادی» شکل گرفت تا از یمن در مقابل «کودتای حوثی‌های مورد حمایت ایران» حمایت کند.

دولت هادی گفت، اتفاقی که در چند روز گذشته در عدن رخ داد «کودتا علیه دولت قانونی» هادی بود و این درست در تناقض کامل با چیزی است که ائتلاف برای آن تشکیل شد و امارات هم در این ائتلاف حضور دارد.

شبه‌نظامیان گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» یمن که تحت حمایت امارات هستند پس از چهار روز درگیری با نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» در عدن، شنبه دهم اوت 2019 (19 مرداد 1398) این استان را به کنترل خود درآورده و کاخ ریاست جمهوری المعاشیق را تصرف کردند. دولت هادی این اتفاقات را کودتا علیه خود اعلام کرده است.

در همین ارتباط، «صالح النود»، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن عقب‌نشینی شبه‌نظامیان این تشکیلات از عدن را در حال حاضر منتفی دانسته و گفته «ما به یک دلیل مثبت اینجاییم. اینکه مراقب ثبات عدن باشیم». به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وی تنها راه برون رفت از این بن بست (کشمکش با دولت منصور هادی) را خروج همه عناصر حزب الاصلاح (شاخه اخوان در یمن) از همه مراکز نفوذ آنها در جنوب یمن و همچنین خروج همه سیاستمداران اهل شمال یمن از جنوب این کشور دانست

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه