ارسال به دیگران پرینت

احتمال رکود اقتصادی آلمان

میزان تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم سال جاری افت پیدا کرد و همه شاخص‌های معمول نشان می‌دهند که در سه ماهه سوم هم وضعیت اقتصادی بدتر می‌شود.

احتمال رکود اقتصادی آلمان

۵۵آنلاین :

سال‌هاست که آلمان رشد اقتصادی خوبی داشته و درآمد مالیاتی آن به طور چشمگیری افزایش یافته اما رشد اقتصادی این کشور در ماه‌های گذشته افت پیدا کرده و دیگر از رشد پویای اقتصادی خبری نیست.

اداره فدرال آمار آلمان امروز (چهارشنبه) گزارش داده است که در نتیجه رکود اقتصاد جهانی تولید ناخالص داخلی آلمان و صادرات این کشور بین ماه‌های آوریل و ژوئن ۰/۱ درصد کاهش یافته است.

آلمان دارای چهارمین اقتصاد برتر جهان است که در سه ماه نخست سال جاری ۰/۴ درصد رشد داشته است. اما از روند رشد در سه ماهه دوم کاسته شده و این روند در سه ماه سوم هم ادامه پیدا کرده است.

دویچه‌وله گزارش داد، بر اساس قوانین اقتصادی اگر کاهش تولید ناخالص داخلی در دو دوره سه ماهه پشت سر هم ادامه پیدا کند، احتمال بروز رکود اقتصادی وجود دارد. تقریبا همه شاخص‌ها نشان می‌دهند که این میزان در سه ماهه جاری حتی از سه ماهه دوم بدتر خواهد شد. بنابراین اقتصاد آلمان از ماه آوریل تا به حال در رکود اقتصادی قرار دارد.

بیشتر شرکت‌ها انتظار بهبودی اوضاع را ندارند بلکه بیم آن را دارند که اوضاع وخیم‌تر شود. شرکت‌های بخش خدمات که مدت‌هاست عملکرد خوبی را تجربه می‌کنند، اخیرا شاهد وخیم‌ شدن وضعیت کار و چشم‌انداز خود بوده‌اند. این موضوع سرمایه‌گذاران را هم بدبین کرده است.

روزنامه هندلز بلات آلمان نوشته است که رکود اقتصادی در آلمان باعث شده است که بسیاری از مردم این کشور در پی یافتن اصطلاح «رکود اقتصادی» در موتور جستجوگر گوگل باشند. آنها علاقمند هستند تعریف این اصطلاح را پیدا کنند و با پیامدهای «رکود اقتصادی» آشنا شوند.

آینده اقتصاد آلمان به میزان قابل توجهی به عوامل خارجی و اقدامات دولت این کشور هم بستگی دارد اما رکود اقتصاد جهانی به ویژه اختلافات تجاری آمریکا و چین، بریگزیت و مشکلات صنایع خودروسازی این کشور از جمله عواملی هستند که موجبات رکود اقتصادی آلمان را بیشتر فراهم کرده‌اند.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه