ارسال به دیگران پرینت

فرانسه گزارش سازمان ملل درباره انتقال اعضای داعش را تکذیب کرد

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اظهارات گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره موافقت پاریس با اعدام اعضای داعش را رد کرد.

فرانسه گزارش سازمان ملل درباره انتقال اعضای داعش را تکذیب کرد

۵۵آنلاین :

وبگاه وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای، گزارش اخیر سازمان ملل درباره انتقال غیرقانونی اتباع فرانسوی داعش از سوریه به عراق را رد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه گفته شده که اتهامات گزارشگر سازمان ملل به هیچ‌ عنوان پشتوانه‌ای ندارد و فقط بر اساس فرضیات بیان شده است.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود همچنین درباره محاکمه اعضای فرانسوی داعش در عراق گفته است که پاریس به حاکمیت دولت عراق از جمله نهاد قضایی این کشور احترام می‌گذارد، هرچند به گفته فرانسه متهمان لازم است تا در نزدیکی محل جرم محاکمه شوند.

پیش از این «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در گفتگو با نشریه فرانسوی لوموند تأکید کرده بود که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد، انتقال اعضای فرانسوی داعش با رضایت دولت فرانسه به عراق انجام شده است.

در این گفتگو همچنین سازمان ملل با انتقاد از دولت فرانسه، از احتمال اعدام این افراد ابراز نگرانی کرده و گفته بود برخلاف مواضع اعلام شده از سوی پاریس، فرانسه مخالفتی با اعدام این افراد ندارد.

این در حالی است که پیش از این وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این کشور با حکم اعدام مخالف است و تلاش می‌کند تا مانع اعدام سه شهروند خود در عراق شود..

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه