ارسال به دیگران پرینت

چه آدم عجیبی؛ نه اختلاس می‌کند نه مال مردم را می‌خورد

جامعه به سمتی رفته است که آدم موفق فردی است که خانه‌ای در شمال شهر دارد و ماشین لوکس سوار می‌شود. مهم نیست که او این ثروت را از کجا آورده است، مهم این است که پولش از پارو بالا می‌رود.

چه آدم عجیبی؛ نه اختلاس می‌کند نه مال مردم را می‌خورد

۵۵آنلاین :

این روزها سریال «هیولا» آخرین ساخته مهران مدیری حسابی سروصدا کرده است. سریالی که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود و مخاطبان وسیعی را درگیر خود کرده است.

فرهاد اصلانی در این سریال نقش مردی را بازی می‌کند که به واسطه رفتار شرفتمندانه خاندانش در همه عمر،شرافت نام گرفته‌ است و به واسطه این شرافت روزهای سخت و زندگی سخت‌تری را تجربه کرده‌اند. آقای شرافت بعد از آشنایی با پدر یکی از دانش آموزان وارد چرخه‌ای می‌شود که باید در آن برای رسیدن به ثروت، شرافت را زیر پا گذاشت.

نکته جالب این سریال و موضوع جذاب آن این است که بسیاری از مردمی که این سریال را می‌بینند در اولین گام به آقای شرافت حق می‌دهند که برای بهبود وضع زندگی‌اش، وجدان خود را زیر پا بگذارد. بسیاری از مردم به این نتیجه رسیده‌اند که با یک سبک زندگی سالم در این جامعه راه به جایی نخواهند برد و ممکن است توسط فرزندان خود محاکمه شوند.

چه آدم عجیبی؛ نه اختلاس می‌کند نه مال مردم را می‌خورد

در یکی از قسمت‌های این سریال آقای شرافت در وقت ناهار در حالی که همه جمع بودند از رفتار شرافتمندانه پدر خود در قبول نکردن رشوه‌ای بزرگ سخن به میان می‌آورد. دختر آقای شرافت اما لب به گلایه می‌گشاید و می‌گوید اگر پدربزرگش رشوه را قبول کرده بود الان مستاجر نبودند و زندگی آرامی را تجربه می‌کردند.

بسیاری از ما در اطراف خود آدم‌هایی را می‌شناسیم که به واسط دور زدن اخلاق به رفاه رسیده‌اند. به زندگی که حداقل در آن چشم به راه یک مرغ و گوشت نباشند.

برای برخی شرافت یعنی داشتن یک زندگی خوب و زندگی خوب یعنی خانه‌ای بزرگ، ماشینی گران و سفرهایی به راه.

این روزها آدم‌های خوب محکوم هستند چون نمی‌توانند در روزگار گرانی برای فرزندان خود زندگی به سامانی بسازند. نمی‌توانند ماشین چند ده میلیونی بخرند. نمی‌توانند در شمال شهر خانه بخرند.

آنها نه تنها به خاطر خوب بودن‌شان تشویق نمی‌شوند بلکه با صفت‌هایی مانند بی دست و پا، ساده، بی‌عرضه و .... روبرو می‌شود.همین سرکوب‌ها باعث می‌شود آنها سبک زندگی خود را تغییر دهند یا تلاش کنند آن را تغییر دهند.

رفتار «کامران کامروا» با بازی مهران مدیری به عنوان کسی که دستی در فساد اقتصادی دارد و به راحتی وام چند میلیاردی می‌گیرد، برای جامعه ایران عجیب نیست. احتمالا عجیب افرادی هستند که می‌توانند وام بگیرند اما نمی‌گیرند!

عجیب این روزها سرمایه‌داری است که پول خود را وارد تولید کرده است. برخی از مردم می‌گویند آدم عاقل در این وضعیت پول خود را وارد ملک و طلا می‌کند نه تولید.

همین آدم عاقل، مشکل اصلی جامعه ماست. آدم‌های عاقلی که فقط به فکر جیب خود هستند نه مردم و کشور.

جامعه به سمتی رفته است که آدم موفق فردی است که خانه‌ای در شمال شهر دارد و ماشین لوکس سوار می‌شود. مهم نیست که او این ثروت را از کجا آورده است، مهم این است که پولش از پارو بالا می‌رود.

می‌ترسم چندی دیگر تعریف «هیولا» در ایران عوض شود. شاید روزی بیاید که مردم بگویند این آدم چقدر هیولا شده است. نه پول مردم را می‌خورد، نه وام غیر قانونی می‌گیرد و نه اختلاشس می‌کند!

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه