ارسال به دیگران پرینت

مهاجرت به استرالیا از طریق شغل

مهاجرت به استرالیا از طریق کار یکی دیگر از روش های مهاجرت به استرالیا می باشد. تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با بیشتر با این روش از مهاجرت آشنا کنیم.

مهاجرت به استرالیا از طریق شغل

۵۵آنلاین :

مهاجرت به استرالیا از طریق کار یکی دیگر از روش های مهاجرت به استرالیا می باشد. تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با بیشتر با این روش از مهاجرت آشنا کنیم.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار :

استرالیا یک مکان عالی برای افراد متخصص و ماهر است که مایل به ایجاد یک زندگی جدید در کشوری غیر از کشور خود هستند . اقتصاد استرالیا در سال های اخیر روند خوبی در پیش گرفته است و همین امر منجر به تقاضای زیادی از جانب افراد متخصص شده است .

این نوع مهاجران که مایل به کار در استرالیا هستند به صورت کلی با امتیازاتی نظیر تجربه کاری ، مدارک تحصیلی و مهارت زبان ارزیابی می شوند . مهاجرت کاری یکی از متداول ترین نوع مهاجرت ها می باشد . همانطور که گفته شد افراد برای گرفتن این نوع ویزا باید امتیاز های بالایی داشته باشند . حداقل امتیاز مورد نیاز در این مورد 65 می باشد .

نوع ویزا های کاری استرالیا با یکدیگر متفاوت است و باید هر کدام از آن ها جدا درخواست شود . این ویزا ها به طور کلی دو نوع موقت و دائم دارند که در مورد آن ها توضیح داده خواهد شد .

ویزاهای کاری استرالیا

ویزا های موقت کاری استرالیا عبارتند از :

1 : ویزای موقت از دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های خاص ( 476 ) : این ویزا مخصوص فارغ التحصیلان دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران یا امیرکبیر می باشد و به افراد اجازه می دهد تا به مدت 18 ماه در استرالیا بمانند . برای دریافت این ویزا فرد باید فارغ التحصیل رشته مهندسی باشد . و نمره آیلتس 6 را گرفته باشد ، زیر 31 سال سن داشته باشد و بیشتر از 2 سال از فارغ التحصیلی وی نگذشته باشد .

2 : ویزای تخصصی با وجود یک اسپانسر در مناطق کم جمعیت استرالیا و یا اسپانسر فامیلی ( 489 ) : این ویزا یک نوع ویزای موقت می باشد که 10 امتیاز آن از طریق اسپانسر کسب می شود و فرد متقاضی کافی است تنها 55 امتیاز را کسب کند . این نوع ویزا به افراد اجازه می دهد تا به مدت 4 سال در استرالیا زندگی کنند ، اما این نوع ویزا به افراد اجازه تحصیل رایگان یا استفاده از بیمه خدماتی درمانی رایگان را نمی دهد . افرادی که این نوع ویزا را دریافت می کنند باید در مناطقی تعیین شده زندگی کنند و بعد از 2 سال که یک سال آن را به طور تمام وقت مشغول به کار بوده اند ، می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند .

3 : ویزای کار موقت برای افراد ماهر و متخصص ( 400 )

4 : اقامت موقت برای فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا ( 485 )

از انواع ویزا های کاری اقامت دائم استرالیا می توان به این موارد اشاره کرد : ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی ( 190 ) ، ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا ( 186 ) ، ویزای اقامت دائم با حمایت کارفرما در مناطق کم جمعیت ( 187 ) و ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل ( 189 ) .

حداقل امتیاز مورد نیاز برای گرفتن این ویزا ها 65 می باشد . این امتیاز ها به مواردی چون مدارک تحصیلی ، سن ، تحصیل در استرالیا ، تسلط به یکی از زبان های خاص ، تسلط به زبان انگلیسی ، سابقه کاری مرتبط در استرالیا در 10 سال گذشته ، سابقه کاری مرتبط در خارج از استرالیا در 10 سال گذشته ، صلاحیت تحصیلات تخصصی و اسپانسر تعلق می گیرد .

ویزای نیروی کار ماهر و متخصص در استرالیا :

دولت استرالیا به جذب نیرو های ماهر و متخصص تاکید دارد تا بتواند باعث پیشرفت و رونق اقتصاد خود شود . از جمله شرایط مورد نیاز برای گرفتن این ویزا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سن شما باید حداقل 18 و حداکثر 49 سال باشد ، حداقل امتیاز مورد نظر یعنی 65 را باید کسب کرده باشید ، از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشید و هیچ گونه سوء پیشینه کیفری نداشته باشید ، نمره آیلتس شما حداقل باید 6 باشد و حتما دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی یا فنی حرفه ای باشید . در صورتی که این شرایط را دارا باشید و رشته تحصیلی و سابقه کاری شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد ، می توانید برای مهاجرت به استرالیا از طریق این ویزا اقدام کنید .

چندین سازمان برای ارزیابی شرایط و مدارک شما وجود دارند که عبارتند از : سازمان مهندسی استرالیا که مسئول ارزیابی مدارک آن دسته از فارغ التحصیلان مهندسی است که رشته ی آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا وجود دارد . کسانی که قصد مهاجرت دارند باید مدارک خود را به این سازمان ارسال نمایند تا مدارک آن ها ارزیابی شود . مدت زمان ارزیابی این مدارک بین 2 هفته تا 4 ماه به طول می انجامد . هزینه ارزیابی این مدارک بین 750 دلار استرالیا تا 1500 دلار می باشد .

سازمان VETASSESS که مسئول ارزیابی مشاغلی مانند مسئول فروش ، مسئول خدمات پس از فروش و حسابرسی های داخلی می باشد . هزینه ی ارزیابی این مشاغل حدود 800 دلار استرالیا و مدت زمان آن معمولا حدود 3 ماه به طول می انجامد .

سازمان TRA که مسئول ارزیابی مدارک متقاضیانی است که برای رشته هایی چون آرایشگری ، جوشکاری ، مکانیکی و یا تکنسین برق برای مهاجرت به استرالیا اقدام می کنند . هزینه ارزیابی این مدارک حدود 1000 دلار استرالیا و مدت زمان ارزیابی آن بین 6 تا 8 هفته می باشد .

دسته بندی مشاغل :

می توان گفت 3 نوع دسته بندی در مشاغل وجود دارد : 1- مشاغلی که کشور استرالیا در بلند مدت به آن ها نیاز دارد که در دسته MLTSS ( Medium and Long Term Strategic Skill)قرار می گیرند .

2- مشاغلی که کشور استرالیا در کوتاه مدت به آن نیاز دارد که در دسته (Short Term Skilled Occupation List )STSOL قرار می گیرند

3 : مشاغلی که کشور استرالیا در مناطقی خاص به آن نیاز دارد و این مشاغل در دسته regional قرار دارند .

جهت اطلاعات بیشتر در مورد اقامت اروپا - مهاجرت به دات کام کلیک کنید.

برای اطلاعات در مورد خرید خانه در ترکیه کلیک کنید.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه