ارسال به دیگران پرینت

میدان گازی «توس» تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق کشور گفت: برای طرح توسعه میدان گازی توس با یک شرکت مشاور داخلی قرارداد منعقد کرده‌ایم که به‌زودی طرح آن نهایی می‌شود و حفاری 4 حلقه چاه و ایجاد تأسیسات آن تا دو سال آینده انجام و بهره‌برداری می‌شود.

میدان گازی «توس» تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

۵۵آنلاین :

سیدابوالحسن محمدی عصر امروز در نشست خبری که در منطقه عملیاتی خانگیران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق این است که هر میدان گازی که در این منطقه کشف می‌شود، بهره‌برداری و تولید گاز آن بر عهده این شرکت است.

وی با اشاره به وضعیت میدان گازی توس، عنوان کرد: این میدان گازی در دست توسعه و در مسیر روستای بزنگان است و مخزن کشف‌رود نیز مطالعات آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق اظهار کرد: در این شرکت 65 چاه تولید و تزریق داریم و مخازنی هست که تا 3 کیلومتر زیر زمین است و مطالعات فوق‌العاده پیچیده‌ای را دارد.

محمدی با اشاره به اینکه تمام نیروهای ما داخلی هستند، بیان کرد: در گذشته در صنعت نفت کارگر بودیم اما اکنون یک نفر خارجی در این صنعت نداریم و در همه حوزه‌ها متخصصان داخلی داریم.

تولید روزانه 62 میلیون مترمکعب گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از تولید روزانه 62 میلیون مترمکعب گاز در این شرکت خبر داد و افزود: این میزان تولید گاز معادل تولید 350 تا 400 هزار بشکه نفت در روز است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۰ درصد تولید گاز انجام شده و از ابتدای سال ۹۸ نیز تاکنون ۱۰۳ درصد تولید گاز داشتیم و توانستیم ۳ درصد بیشتر از میزان عادی گاز تولید کنیم.

محمدی با تاکید بر اینکه در مصرف گاز باید مصرف بهینه و صرفه‌جویی را رعایت کنیم، گفت: با تلاش همکارانم در سال گذشته در 6 استانی که گازشان از سرخس تأمین می‌شودف یک روز هم قطعی گاز نداشتیم و در زمستان سال جاری نیز مشکل تولید گاز نداریم، همچنین به‌زودی دو چاه دیگر در سرویس قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با اشاره به ذخیره‌سازی گاز در مخزن ذخیره‌سازی شوریجه، عنوان کرد: در 8 ماهه اول سال گاز تولید می‌شود و آنچه مازاد تولید است در این مخازن ذخیره می‌شود، همین مخازن ذخیره‌سازی، 6 استان کشور را از قطعی گاز نجات می‌دهد.

85 درصد از قطعات این شرکت تولید داخل است

وی با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: 85 درصد از قطعاتی که در این شرکت استفاده می‌شود در داخل کشور تولید می‌شود و تحریم‌ها نتوانسته خللی در کار مهندسان و کارکنان ما ایجاد کند.

محمدی افزود: تحریم‌ها ممکن است کار را برای ما سخت کرده باشد اما نوآوری‌های ما را بیشتر کرده و باعث تقویت روحیه خودباوری در کارکنان این شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق یادآور شد: اکثر پرونده‌های ارزی را باطل کردیم، خرید خارجی نداشتیم و به‌سمت تولید داخل رفتیم.

وی بیان کرد: قطعات را مهندسان ما تعمیر می‌کنند و هیچ پرداخت معوقی به پیمانکاران نداریم.

محمدی خاطرنشان کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی نمایشگاه دائمی ایجاد کردیم و قطعات مهم را در آنجا قرار دادیم تا پیمانکاران داخلی با بررسی آن‌ها بتوانند این قطعات را برای ما بسازند.

به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی مقید هستیم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با اشاره به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در این شرکت، تاکید کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود را مقید می‌داند و در این زمینه کمیته‌ای را ایجاد کردیم و به‌تازگی نیز در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، 6 مدرسه و یک سالن اجتماعات با اعتبار 20 میلیارد تومان در شهر سرخس احداث می‌شود و در اختیار شهروندان سرخسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در سیل اخیر نیز ماشین آلات این شرکت برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان سرخس راهی مناطق سیل‌زده شد و به‌مردم روستا‌های سیل‌زده امدادرسانی کرد.

محمدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در روستاهای اطراف این شرکت، گفت: کلاس‌های اوقات فراغت را ویژه کودکان روستای گنبدلی برگزار کردیم و در اجرای طرح هادی در خیابان‌های روستای گنبدلی 850 میلیون تومان مشارکت داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره برداشت از میدان گازی مشترک گنبدلی، اظهار کرد: استراتژی برداشت از میدان گازی مشترک گنبدلی برداشت و تولید حداکثری است و از ابتدای تولید از این میدان گازی حداکثر توان تولید را به‌کار گرفتیم.

میدان گازی توس تا دو سال آینده با ۴ حلقه چاه به بهره‌برداری می‌رسد

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره میدان‌های تازه اکتشاف شده توس و افشار عنوان کرد: میدان گازی توس تنها میدان گازی قابل برداشتی است که در سال 88 کشف شد و میزان مخزن آن برآورد شد، برای طرح توسعه این میدان با یک شرکت مشاور داخلی قرارداد منعقد کردیم و به‌زودی طرح آن نهایی می‌شود و حفاری 4 حلقه چاه و ایجاد تأسیسات آن تا دو سال آینده انجام و بهره‌برداری می‌شود.

محمدی درباره میدان گازی افشار نیز یادآور شد: این میدان نیز پس از انجام مطالعات به نتیجه قطعی نرسید و مدیریت اکتشاف پرونده آن میدان با توجه به شرایطی که داشت، بسته شد.

مدیرعامل شرکت بهر‌ه‌برداری نفت و گاز شرق به اجرای تعمیرات اساسی در این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی این شرکت از 30 مرداد تا سوم شهریور ماه انجام می‌شود.

وی درباره استفاده از نیروهای بومی در این شرکت گفت: 60 درصد از نیروهای این شرکت بومی هستند و نگهداشت نیروی غیربومی بسیار سخت و هزینه زیادی دارد.

محمدی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است تا پیمانکاران این شرکت از پیمانکاران بومی باشند، افزود: فقط داشتن مدرک برای جذب نیروهای بومی کافی نیست و لازم است تا دوره‌های مهارتی توسط فنی حرفه‌ای سرخس برگزار شود تا نیروهای بومی آموزش ببینند و ما بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

منبع : فارس
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه