ارسال به دیگران پرینت

معطلی ۷۲۱هزار کارت ‌سوخت در باجه‌های پستی

براساس اعلام مسئولان شرکت ملی پست، در حال حاضر ۷۲۱هزار عدد کارت سوخت در باجه‌های معطله پست مانده است؛ این در حالی ا‌ست که از بیستم مردادماه جاری، استفاده از کارت سوخت شخصی توسط رانندگان خودروها، الزامی‌ است. همچنین طبق اعلام سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، در هنگام تحویل کارت به صاحبان آن، مبلغ ۱۰هزار تومان برای هزینه‌های صدور کارت و پست اخذ می‌شود.

معطلی ۷۲۱هزار کارت ‌سوخت در باجه‌های پستی

۵۵آنلاین :

بازگشت مجدد کارت سوخت، سهميه‌بندي و افزايش قيمت بنزين از زمان بودجه‌بندي براي سال 98، بر سر زبان‌ها بود، اما اگرچه دولت براي کاهش قاچاق بنزين و کنترل و بينه‌سازي مصرف خواستار سهميه‌بندي و استانداردسازي قيمت بنزين بود اما به هر روي مجلس به اين بند بودجه رأي نداد تا در نهايت، دولت تصميم بگيرد تنها کارت سوخت را به چرخه مصرف بنزين بازگرداند و از اين منظر بتواند ميزان قاچاق را تا حدي کنترل کرده و آمار دقيق‌تري از مصرف واقعي سوخت در کشور به‌دست آورد. البته برخي نيز اين امر را مقدمه سهميه‌بندي بنزين دانسته‌اند و بر اين باورند که مجلس در نهايت به اجراي اين روند راي خواهد داد. به هر حال تا آغاز طرح استفاده از کارت سوخت شخصي در بيستم مردادماه چهار روز باقي مانده و هنوز براي تعداد زيادي از خودروها کارت سوخت صادر نشده يا به‌دست آنان نرسيده است.

هزينه دريافت کارت‌سوخت چقدر است؟

در اين ميان کساني هم هستند که در گذشته در سامانه دولت همراه ثبت‌نام کرده بودند و اکنون منتظر رسيدن کارت سوخت خود هستند. در همين ارتباط، سخنگوي شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي ايران اظهارکرد: افرادي که از طريق سامانه دولت همراه اقدام کرده‌اند، در آن زمان مبلغي را پرداخت نکرده بودند زيرا تنها قرار بود کارت بانک به کارت سوختشان لينک شود. فاطمه کاهي افزود: با توجه به اينکه قرار است اکنون کارت سوخت جديد براي اين افراد صادر شود، مبلغ 10هزار تومان به‌منظور صدور کارت و هزينه‌هاي پستي دريافت مي‌شود. همچنين عضو هيات‌مديره شرکت ملي پست توضيح داد: زماني که ما کارت سوخت را تحويل مي‌دهيم، چه در باجه معطله باشد و شخص خودش مراجعه کند و چه ما کارت سوخت را به خانه شهروندان ببريم، بايد مبلغ 10هزار تومان دريافت کنيم. بهزاد اقبال‌خواه تصريح کرد: خيلي‌ها فکر مي‌کنند پست اين مبلغ را براي خودش مي‌گيرد و زماني که خودشان براي دريافت کارت سوخت مراجعه مي‌کنند، نبايد اين مبلغ را بپردازند، درحالي که اين مبلغ به حساب شرکت پالايش و پخش واريز مي‌شود و براي شرکت پست نيست. او ادامه داد: طبق قراردادي که با شرکت پالايش و پخش داريم، موظف شديم اين مبلغ را به ازاي هر کارت سوخت از مردم جمع‌آوري کنيم. البته براي ارسال مجدد کارت‌هاي سوخت، تعرفه‌ درون شهري حدود 7300تومان دريافت مي‌کنيم.

اجراي طرح با اولويت کلانشهرها

اين عضو هيات‌مديره شرکت ملي پست در ادامه با اشاره به آمار کارت‌هاي سوخت باقيمانده در پست، به ايسنا گفت: طبق آمار، تا اواخر تيرماه حدود 721 هزار کارت در باجه‌هاي معطله پست مانده است. اقبال‌خواه ابراز کرد: از طريق شرکت پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي براي صاحبان اين کارت‌ها پيامک و بارکد پستي ارسال شده است. شهروندان بايد اين بارکد پستي را روي سايت رهگيري پست بررسي کنند و ببينند کارتشان در کدام باجه معطله قرار دارد. اگر آدرسشان تغيير نکرده باشد، مي‌توانند درخواست دهند که دوباره برايشان ارسال شود و اگر تغيير کرده باشد، بايد با مراجعه به باجه معطله، با کارت شناسايي و کارت خودرو، آن را دريافت کنند. گفتني‌ است بنا بر اعلام شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي، تمامي کارت‌هاي سوختي که از سوي شرکت ملي پخش براي متقاضيان صادر مي شوند رمزگذاري شده‌اند و رمز کارت‌هاي سوخت، چهار رقم سمت راست کدملي صاحبان کارت سوخت است. تغيير رمز نيز فقط با مدارک هويتي در نواحي شرکت پخش انجام مي‌شود. همچنين، طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصي با اولويت کلانشهرهاي تهران، کرج، تبريز و اصفهان، اجرايي خواهد شد.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه