ارسال به دیگران پرینت

واویشکا، غذای محلی گیلان

واویشکا جزو غذاهای محلی استان گیلان در شمال ایران بوده و به روش‌های مختلف طبخ می‌شود. خیلی از محلی‌ها این غذا را با گوشت چرخ کرده و تخم مرغ تهیه می‌کنند، بعضی دیگر به جای گوشت از مرغ استفاده می‌کنند و حتی خیلی‌ها به جای تخم مرغ به آن سیب زمینی اضافه می‌کنند.

واویشکا، غذای محلی گیلان

۵۵آنلاین :

این غذا به صورت خورش و با برنج سرو می‌شود. بنا بر شنیده‌ها واویشکا یک نام روسی است و بعد از ورود روس‌ها به ایران در جریان جنگ جهانی دوم این نام را برای این غذا انتخاب کردند.

مواد لازم:

سیر: 1 بوته

پیاز متوسط: 1 عدد

گوشت چرخ کرده: نیم کیلو

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق

گوجه فرنگی متوسط: 3 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

آب: نصف لیوان

روغن: 1 قاشق

زرد چوبه: 1 قاشق مرباخوری

نمک: نصف قاشق مرباخوری

پودر فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد سیرها را در روغن بریزید و تفت دهید. در حین تفت دادن سیر، پیاز را هم اضافه کنید و در کنار سیر سرخ کنید.

سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به آن نمک و فلفل و زردچوبه بزنید و خوب تفت دهید تا گوشت سرخ شود و کمی بپزد. رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و در گوشت سرخ کنید.

بعد از اینکه رب رنگ داد گوجه فرنگی ها را کاملا خرد کنید و به مایه گوشت اضافه کنید و تفت دهید. به مواد تفت داده شده مقداری آب اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا همه مواد ریز جوش بجوشند و بپزند.

بعد از 30 تا 40 دقیقه تخم مرغ ها را داخل خورش بشکنید و بدون هم زدن صبر کنید تا تخم مرغ ها خودشان را بگیرند. حرارت را خاموش کنید و خورش را در ظرف مورد نظرتان سرو کنید.

منبع : پرشیا دایجست
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه