ارسال به دیگران پرینت

جروزالم پست: احتمالا بلوک مستحکمی برای مبارزه با آمریکا پدید می آید

تارنمای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در تحلیلی نوشت: احتمالا در آینده بلوک مستحکم ایران، سوریه، قطر، ترکیه و روسیه برای مبارزه با آمریکا پدید می آید.

جروزالم پست: احتمالا بلوک مستحکمی برای مبارزه با آمریکا پدید می آید

۵۵آنلاین :

این روزنامه صهیونیستی امروز (دوشنبه) افزود: اتحاد ترکیه و روسیه در زمینه نظامی و انرژی تاثیرات بلند مدتی بر خاورمیانه و اسرائیل خواهد گذاشت؛ این مساله همزمان با دریافت سامانه اس 400 از روسیه توسط آنکارا و توسعه خط لوله "ترک استریم" شده است.

از آنجاییکه روسیه و ترکیه به یکدیگر نزدیکتر می شوند، به شکل اجتناب ناپذیری اقدامات آنها برای پایان جنگ در سوریه و دیگر مسائل منطقه ای و بین المللی افزایش یافته است؛ به دنبال این موضوع ترکیه از اتحاد سنتی خود با آمریکا فاصله گرفته و بر روی ساختار اتحاد جدید با روسیه و دیگر متحدان تمرکز کرده است؛ بطور مثال اتحاد قطر- ترکیه و ایران- روسیه که در آن کشورها برخی منافع خود را به اشتراک می گذارند.

جروزالم پست در مورد شکل گیری یک بلوک قوی برای مبارزه با آمریکا در منطقه، نوشت: در طولانی مدت احتمالا بلوک مستحکم ایران، روسیه، قطر، ترکیه و سوریه در کنار دیگر کشورهای قدرتمند از جمله چین، هند و بازیگران آسیای میانه که به دنبال مبارزه با آمریکا هستند، به وجود می آید.

جی پست در مورد تاثیرات شکل گیری این بلوک بر رژیم صهیونیستی افزود: این بلوک عواقب بلند مدتی را برای اسرائیل دارد، زیرا تل آویو متحد نزدیک آمریکا و مخالف افزایش قدرت ایران در خاورمیانه است.

این روزنامه همچنین با اشاره به عناوین خبری در مورد افزایش اتحاد ترکیه و روسیه به نقل از نشنال اینترست نوشت: ترکیه قطعات اف 16 را پیش از دریافت اس 400 دریافت کرد. روسیه و ترکیه مذاکراتی را درباره تولید مشترک هواپیما و بالگردهای غیر نظامی داشته اند.

جروزالم پست در خاتمه می نویسد، با توجه به اینکه تاثیر اتحاد ترکیه- روسیه بلند مدت است، کشورهای منطقه باید آن را جدی بگیرند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه