ارسال به دیگران پرینت

پمپئو: اگر لازم شود، با خوشحالی به تهران می‌روم

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ابراز تمایل کرده است که اگر لازم باشد برای انجام مذاکرات و گفت‌وگوها به ایران سفر کند.

پمپئو: اگر لازم شود، با خوشحالی به تهران می‌روم

۵۵آنلاین :

به گزارش رویترز، وی در گفت‌وگو با تلویزیون بلومبرگ در پاسخ به این سوال که آیا علاقمند است که به تهران سفر کند، گفت: «قطعا. اگر این تماس باشد، با خوشحالی به آنجا می‌روم و از این فرصت برای گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران استفاده می‌کنم.»

خروج آمریکا از برجام در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، نقطه آغاز افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا بود که با قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی و لغو معافیت چند کشور از خرید نفت ایران، اوج گرفت.

حمله ماه مه (اردیبهشت) به چند نفت‌کش در نزدیکی بندر فجیره امارات عربی متحده و حمله به دو نفتکش در دریای عمان در تاریخ ۲۳ خرداد که هر بار آمریکا انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت، باعث افزایش این تنش‌ها شد.

اما ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران در تاریخ پنجشنبه ۳۰ خرداد برگی دیگر از این تنش دنباله‌دار بود که ترامپ را تا پای حمله به ایران برد به‌طوریکه طبق گفته رئیس جمهوری آمریکا، وی این حمله برنامه‌ریزی شده را ۱۰ دقیقه قبل انجامش متوقف کرد. این تنش‌ها همچنان ادامه دارد و هفته پیش نیز دونالد ترامپ، ادعا کرد ناو هواپیمابر «یواس‌اس باکسر» یک پهپاد ایرانی را که در تنگهٔ هرمز، تا فاصله هزار یاردی (۹۱۴ متری) به این ناو آمریکایی نزدیک شده بود را نابود کرده است.

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه