ارسال به دیگران پرینت

بریتانیا: «نیروی دریایی سلطنتی از کشتی‌های انگلیسی در تنگه هرمز محافظت می‌کند.»

بریتانیا روز پنج‌شنبه 3 مرداد اعلام کرد نیروی دریایی این کشور کشتی‌هایی را که با پرچم این کشور از تنگه هرمز عبور می‌کنند، اسکورت خواهد کرد.

بریتانیا: «نیروی دریایی سلطنتی از کشتی‌های انگلیسی در تنگه هرمز محافظت می‌کند.»

۵۵آنلاین :

وزارت دفاع بریتانیا گفته است این ماموریت با هدف دفاع از آزادی عبور و مرور کشتی‌ها پس از توقیف یک نفتکش این کشور توسط ایران انجام می‌شود.

یک سخنگوی دولت بریتانیا دراین‌باره گفت: «نیروی دریایی سلطنتی ماموریت یافته است تا کشتی‌هایی را که با پرچم بریتانیا از تنگه هرمز عبور می‌کنند، چه به صورت تکی و چه در قالب ناوگانی از کشتی‌ها، محافظت کند و این کشتی‌ها به هنگام تصمیم عبور باید این نیرو را آگاه کنند.»

این سخنگو اضافه کرد: «آزادی عبور و مرور برای نظام تجارت بین‌الملل و اقتصاد جهانی حیاتی است و ما هرکار بتوانیم خواهیم کرد تا از آن دفاع کنیم.»

نیروی دریایی سپاه پاسداران روز ۲۸ تیرماه (۱۹ ژوئیه) اعلام کرد یک نفتکش بریتانیایی به نام «استینا ایمپرو»(stena impero) را در تنگه هرمز توقیف کرده است. توقیف این نفتکش بریتانیایی ۱۵ روز پس از توقیف ابرنفتکش «گریس ۱» از سوی جبل الطارق صورت می گرفت.

سپاه پاسداران پس از توقیف کشتی در بیانیه ای علت آن را «رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی» خوانده و مقامات دولتی ایران شرط آزادی آن را رفع توقیف نفتکش «گریس ۱» عنوان کرده‌اند.

در سوی مقابل مقامات بریتانیا ایران را به «دزدی دریایی» متهم کرده و خواستار آزادی هرچه سریعتر نفتکش استینا ایمپرو شده است.

این خبر در حال به روز رسانی است.

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه