ارسال به دیگران پرینت

برای یک زندگی آبرومندانه، چقدر باید درآمد داشت؟

دو روز قبل یکی از نمایندگان مجلس گفته بود: در تهران و بعضی از شهرستان های دیگر با حقوق ماهیانه کمتر از هفت یا هشت میلیون تومان نمی توان زندگی آبرومندانه داشت.

برای یک زندگی آبرومندانه، چقدر باید درآمد داشت؟

۵۵آنلاین :

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: در تهران و بعضی از شهرستان های دیگر با حقوق ماهیانه کمتر از هفت یا هشت میلیون تومان نمی توان زندگی آبرومندانه داشت، قیمت مواد غذایی و هزینه های زندگی در کشور گران تر از کشورهای غربی است اما دریافتی مردم حداکثر یک بیستم آن جاست... .

با چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره گفت و گو کردیم و پرسیدیم که آیا با این اظهار نظر موافقید و با چه درآمدی می توان زندگی آبرومندانه ای داشت؟

علی اکبری، نماینده شیراز : نمی دانم استدلال این سخن چیست؟ اما این رقم نسبی است و با توجه به توقعات افراد از زندگی، متفاوت است. سطح زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است. شاید این رقم برای یک زندگی اشرافی کم باشد و برای یک زندگی معمولی، زیاد. شاید پنج درصد کارمندان تهرانی حقوق بیش از هشت میلیون دریافت کنند و حقوق بیشتر کارمندان تهرانی بین سه تا پنج میلیون تومان است. امکان زندگی آبرومندانه با کمتر از این رقم هم هست.

یحیی کمال پور، نماینده جیرفت و عنبرآباد : خیلی نمی خواهم واژه آبرومند را تایید یا نقض کنم ، اما در همه شهرهای کشور به ویژه تهران، شرایط زندگی برای مردم سخت است. در جنوبی ترین نقطه تهران با درآمد دو، سه میلیون تومان به سختی می توان زندگی کرد. بسیاری زندگی سختی دارند، اما شرافتمندانه و آبرومند زندگی می کنند. نمی توان مبنای خاصی را تعریف کرد، زیرا شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است.

رمضانعلی سبحانی فر، نماینده سبزوار: باید دید فرد چگونه زندگی می‌کند که هفت، هشت میلیون برای زندگی او کفایت می کند یا خیر. این موضوع شاخصه های مختلفی دارد. الان شرایط زندگی سخت است، اما آیا افرادی که با درآمد ماهیانه دو، سه میلیون تومان زندگی می کنند، بی آبرو زندگی می کنند؟این طور نیست؛ زندگی سختی را با حقوق پایین می گذرانند. باید دید شاخص های زندگی چیست؛ فردی که دارای دو، سه فرزند دانشجوست، با این رقم ها نمی‌تواند زندگی کند، اما یک زن و شوهر با رقم پایین تر می توانند زندگی کنند.

سعید باستانی، نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات: در این باره صحبت نمی کنم. این موضوعات باعث التهاب جامعه می شود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه