ارسال به دیگران پرینت

مارک اسپر رسما وزیر دفاع آمریکا شد

سنای ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه نامزدی مارک اسپر برای پست وزارت دفاع را تایید کرد.

مارک اسپر رسما وزیر دفاع آمریکا شد

۵۵آنلاین :

با تایید سنا، پنتاگون که برای مدتی طولانی با سرپرست اداره می شد اکنون به‌طور رسمی شاهد حضور وزیر در این وزارتخانه خواهد بود.

در جریان رای گیری در مجلس سنا، سناتورها به شدت از مارک اسپر، لابی‌گر سابق شرکت اسلحه‌سازی ریتیون دفاع کردند تا وی بتواند بعنوان دومین وزیر دفاع دونالد ترامپ شناخته شود.

مارک اسپر ۵۵ ساله در جریان کسب رای اعتماد از سنا از سوی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان مورد حمایت قرار گرفت با این حال پرسش‌های تند و تیز الیزابت وارن سناتور دموکرات نیز از وی در این جلسه مطرح شد. الیزابت وارن پرسش‌هایی درباره روابط مارک اسپر با شرکت اسلحه سازی ریتیون و عدم قبول تداوم تعهد اخلاقی‌ که او در سال ۲۰۱۷ برای اجتناب از تصمیماتی که شرکت‌ها در آن دخالت داشته باشند امضا کرده بود، پرسید.

الیزابت وارن که از جمله نامزدهای انتخابات درون حزبی دموکرات‌های برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست، تنها عضو کمیته خدمات مسلح سنا بود که با تایید مارک اسپر به‌عنوان وزیر دفاع مخالفت کرد.

شرکت اسلحه سازی ریتیون سومین پیمانکار دفاعی ایالات متحده آمریکاست.

مارک اسپر در اوایل دهه ۹۰ میلادی در جنگ خلیج فارس خدمت کرد. او همچنین بعنوان نظامی زیر پرچم در ویرجینیا و گارد ملی کلمبیا و ذخیره ارتش خدمت کرد و در سال ۲۰۰۷ بازنشسته شد.

مارک اسپر همچنین بعنوان مشاور امنیت ملی سنتاتور لدر بیل و بعنوان مدیر اجرایی و مشاور سیاسی سناتور چاک هگل خدمت کرده است. وی همچنین مسئول امور امنیت ملی در کمیته روابط خارجه سنا بوده است.

وی پیش از رسیدن به پست معاون وزیر دفاع بعنوان «برنامه‌ریز جنگ» در پنتاگون خدمت کرده است.

از زمانی که جیم ماتیس وزیر دفاع آمریکا به دلیل اختلافات سیاسی در ماه دسامبر ۲۰۱۸ استعفا کرد، پنتاگون بدون وزیر و توسط سرپرست اداره می شد.

پیش از مارک اسپر قرار بود پاتریک شاناهان بعنوان وزیر دفاع انتخاب شود اما پس از گزارش‌هایی مبنی بر خشونت در خانه‌اش، از نامزدی وزارت دفاع کناره‌گیری کرد.

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه