ارسال به دیگران پرینت

چین: همه طرف ها برای تحقق تعهدات خود در برجام تلاش کنند

چین ضمن تایید شرکت در نشست کمیسیون برجام که 6 مرداد در وین برگزار می شود اظهار امیدواری کرد همه طرف های برجام از طریق این کمیسیون و نشست، برای حفاظت از برجام و تحقق تعهدات خود در چارچوب این تفاهم نامه بین المللی بکوشند.

چین: همه طرف ها برای تحقق تعهدات خود در برجام تلاش کنند

۵۵آنلاین :

«گنگ شوانگ» سخنوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پکن اظهار کرد: چین همیشه به مساله هسته‌ای ایران توجه جدی داشته و از نزدیک این مساله را در نشست‌های مختلف با سایر اعضای برجام مورد بررسی و توجه قرار داده است.

وی با اشاره به شرکت نماینده چین در این نشست که قرار است ۲۸ جولای (۶ مرداد ۱۳۹۸) در سطح مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو برگزار شود شرکت می‌کند افزود: چین بارها تاکید کرده است که تضمین اجرای کامل و موثربرجام به عنوان قطعنامه شورای امنیت تنها راه واقع بینانه و مؤثر برای حل مساله هسته‌ای ایران و تضعیف تنش است.

مطابق با برجام، نشست‌های عادی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین وزیر و مدیران سیاسی باید به صورت فصلی برگزار شود.

نشست قبلی این کمیسیون در سطح مدیران سیاسی وزارت خارجه روز ۲۸ ماه ژوئن (هفتم تیر ماه) در حالی در وین برگزار شد که ایران در واکنش به بدعهدی‌های پی در پی دیگر طرف‌ها برخی از تعهدات خود را کاهش داد و در گام نخست محدویت‌های تعیین شده در برجام در حوزه غنی سازی اورانیوم و تولید آب سنگین را بر اساس بند ۲۶ و ۳۶ برجام لغو کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته پیش گفت که در نشست آتی کمیسیون برجام، در مورد راه‌های تسهیل این توافق از جمله در زمینه تولید اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین ایران، صحبت می‌شود.

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه