ارسال به دیگران پرینت

وزیر اسرائیلی در اظهار نظری گستاخانه: «افتخار می‌کنیم که ایرانی‌ها را می‌کشیم»

«تسخی هنگبی» وزیر همکاریهای منطقه ای روز یکشنبه با افتخار مدعی شد اسرائیل تنها کشور در جهان است که «ایرانیها را می‌کشته است».

وزیر اسرائیلی در اظهار نظری گستاخانه: «افتخار می‌کنیم که ایرانی‌ها را می‌کشیم»

۵۵آنلاین :

به گزارش 55 آنلاین، به نقل از تایمز اسرائیل «تسخی هنگبی» وزیر همکاریهای منطقه ای روز یکشنبه با افتخار مدعی شد اسرائیل تنها کشور در جهان است که «ایرانیها را می‌کشته است».

هنگامی که از هنگبی در مصاحبه ای رادیویی پرسیده شد آیا اسرائیل باید نگران رویکرد «محتاطانه» دولت ترامپ در بن بستی میان ایران و بریتانیا، که مانند اسرائیل از متحدان نزدیک واشنگتن است، باشد، پاسخ مستقیمی به سوال نداد.

وزیر «لیکود» گفت «دو سال است اسرائیل تنها کشور در جهان است که ایرانیها را می‌کشد». «صدها بار ایرانیها را در سوریه زده ایم. گاهی اعتراف میکنند، گاهی مطبوعات خارجی موضوع را افشا میکنند، گاهی یک وزیر، گاهی رئیس ستاد. اما اینها همه پیرو یک سیاست هماهنگی شده است.».

هنگبی به شبکه رادیو و تلویزیون کان، (رادیو اسرائیل)، گفت «ایرانیها در پاسخهای خود بسیار محدود عمل میکنند، و این به آن خاطر نیست که توانایی ندارند، بلکه به این خاطر است که به قاطعیت اسرائیل واقف اند». «ما در موضوعات مربوط به امنیت ملی بسیار قاطع ایم».

هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر گفت «تنها ارتش جهان که با ایران در حال جنگ است، ارتش اسرائیل است».

ارتش اسرائیل اذعان کرده است که در سالهای اخیر صدها حمله هوایی در سوریه به هدفهای مرتبط با ایران که در جنگ داخلی سوریه از رژیم پرزیدنت بشار اسد حمایت میکنند، انجام داده است. اسرائیل بارها گفته است به ایران و یا نایبان شیعه اش اجازه استقرار حضور دائم در سوریه‌ٔ پساجنگ نخواهد داد.

تنشهای خلیج فارس از ماه مه به اینسو افزایش صعودی داشته، و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده پس از سرنگونی پهباد ایالات متحده از سوی جمهوری اسلامی، در آخرین لحظه حمله هوایی علیه ایران را متوقف کرد.

روز جمعه، در شروع مخاصمه‌ای بحرانی، سپاه پاسداران انقلاب جمهوری اسلامی گفت نفتکش «استینا ایمپرو» با پرچم بریتانیا را به دلیل نقض «قوانین دریایی بین المللی» در تنگه هرمز، تنگه ای که یک سوم نقل و انتقالات دریایی نفت جهان از آن میگذرد، توقیف کرده است.

بریتانیا گفته است ایران دو نفتکش را تصرف کرده، اما صاحب کشتی «مصدر» با پرچم «لیبریا» گفت اندکی پس از حضور موقت نیروهای مسلح به کشتی، نفتکش مزبور آزاد شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه