ارسال به دیگران پرینت

«ترزا می»، توئیت‌های نژادپرستانه ترامپ را «کاملاً غیرقابل قبول» خواند

نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد که اظهارات نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه زنان کنگره این کشور «کاملاً غیرقابل قبول» است.

«ترزا می»، توئیت‌های نژادپرستانه ترامپ را «کاملاً غیرقابل قبول» خواند

۵۵آنلاین :

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) اظهارات نژادپرستانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه چهار زن نماینده کنگره که بعنوان پناهجو وارد خاک آمریکا شده‌اند را محکوم و «کاملاً غیرقابل قبول» خواند.

روزنامه انگلیسی «میرور» گزارش کرد، ترامپ روز گذشته (یکشنبه) در یک پیام توییتری نژادپرستانه نوشت که سیاستمداران «ترقی‌خواه دموکرات» که از او انتقاد کرده‌اند باید به کشورهایشان بازگردند و به ترمیم این مکا‌ن‌های کاملاً از هم گسیخته و آلوده به جرم کمک کنند.

گرچه ترامپ در توییت خود، اشاره‌ای به نام خاصی نکرد اما منظور وی«الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات ایالت نیویورک، «الهان عمر» از مینه‌سوتا، «آینا پرسلی» از ماساچوست و «رشیده طلیب» از ایالت میشیگان بود.

طبق گزارش روزنامه میرور، سخنگوی ترزا می تصریح کرد: «ترزا می معتقد است که توییت‌های ترامپ مبنی بر اینکه چهار زن کنگره به کشورهای «از هم گسیخته و آلوده به جرم» خود بازگردند، «کاملاً غیرقابل قبول است».

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در اظهاراتی نژادپرستانه در توییتر نوشت: «جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هرکجای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «چرا آنها مکان‌هایی که از آن آمده‌اند برنمی‌گردند و به ترمیم مکان‌های کاملاً از هم گسیخته و آلوده به جرم کمک نمی‌کنند. سپس برگردند و به ما نشان دهند چگونه این کار را باید انجام داد. این مکان‌ها به‌شدت به کمک شما نیاز دارند. شما نمی‌توانید به قدر کافی سریع بروید. مطمئن هستم نانسی پلوسی بسیار خوشحال خواهد شد که ترتیبات سفر مجانی شما را فراهم کند».

نمایندگان دموکرات کنگره اخیراً بازدیدهایی را از اردوگاههای مرزی آمریکا صورت داده‌اند و وضعیت پناهجویان را هولناک توصیف کرده‌اند و موجی از انتقادات را از سیاست‌های ترامپ در قبال پناهجویان به راه‌ انداخته‌اند و همین مسئله خشم رئیس‌جمهور آمریکا را برانگیخته است.

سیاست‌های سختگیرانه دولت آمریکا در مناطق مرزی، تاکنون به مرگ تعدادی از پناهجویان به ویژه نوجوانان و جوانان مهاجر منجر شده است.

توییت‌های نژادپرستانه ترامپ، موجی از انتقادات را برانگیخت و سه نفر از نمایندگان کنگره آمریکا که هدف حملات ترامپ قرار گرفته بودند در پاسخ به توییت‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، او را با القابی از قبیل «فاسدترین و نالایق‌ترین رئیس‌جمهور» و «قلدر نژادپرست» خطاب قرار دادند. (جزئیات بیشتر)

کاربران توییتری نیز، با پیام‌های خود، ترامپ را هدف حملات خود قرار دادند و با هشتگ #ترامپ_نژادپرست و #فرمانده_کل_نژادپرستان به وی پاسخ دادند.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه