ارسال به دیگران پرینت

بحرانی به نام «ترامپ دوستی» در میان اونجلیست‌های آمریکا

یک پایگاه تحلیلی گزارش کرد که مسیحیان اونجلیست‌های آمریکا برخلاف اعتقاداتشان، تا حد زیادی از »دونالد ترامپ» که کارنامه اعتقادی و اخلاقی درخشانی ندارد، حمایت می‌کنند و ائتلافشان با این رئیس‌جمهور به بحران تبدیل شده است.

بحرانی به نام «ترامپ دوستی» در میان اونجلیست‌های آمریکا

۵۵آنلاین :

پایگاه تحلیلی «آلترنت» در گزارشی به تناقض اعتقادی مسیحیان انجیلی در حمایت از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و نوشت یکی از طنزهای تلخ عصر ترامپ این حقیقت است که دو بار طلاق گرفته است و چندان هم مذهبی نیست و روابط غیراخلاقی داشته است ولی تا حد زیادی در میان مسیحیان راستگرا از محبوبیت برخوردار است.

طبق این گزارش، محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا به طور کلی در میان مردم کشورش بسیار پایین است اما با اینحال، در میان اونجلیست‌های سفیدپوست راستگرا از محبوبیت خاصی برخوردار است.

طبق نظرسنجی مؤسسه «پیو»، در نیمه دوم 2018، ترامپ از محبوبیت 70 درصدی در میان اونجلیست‌های آمریکا برخوردار بوده است.

«پیتر وینر» خبرنگار آمریکایی در گزارش 5 ژوئیه (14 تیرماه) خود در نشریه «آتلانتیک» گزارش کرد که ائتلاف مسیحیان راستگرا با ترامپ به یک «بحران بزرگ در مسیحیت اونجلیستی» تبدیل شده است.

وی توضیح داد که میزان محبوبیت ترامپ در میان اونجلیست‌ها در مقایسه با کل مردم آمریکا، 25 درصد بیشتر است و برخی از رهبران برجسته راستگرایان مسیحی از جمله «رالف رید» و «جری فالول»، ائتلاف مستحکمی با ترامپ دارند.

وینر توضیح داد که یکی از دلایل محبوبیت ترامپ در میان اونجلیست‌ها این است که آنها در نزاع وجودی با لیبرال‌های آمریکا و چپگرایان هستند.

وی ادامه داد که بسیاری از اونجلیست‌ها از پیامدی که شکست ترامپ در انتخابات برای آنها دارد، بسیار نگرانند. به اعتقاد آنها، اگر یک دموکرات بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا پیروز شود، شکستی برای اونجلیست‌ها است.

این روزنامه‌نگار آمریکایی ادامه داد که ائتلاف ترامپ و اونجلیست‌ها یک نقطه مخرب برای اونجلیست است و ادامه این ائتلاف اوضاع را بدتر می‌کند.

وی تصریح کرد: «اونجلیست‌ها باید اعتراف کنند که این رابطه سیاسی در هم تنیده شده آنها با رئیس‌جمهوری که از نظر اعتقادی و اخلاقی خراب است، لطمه شدیدی را به جنبش آنها وارد می‌آورد».

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه