ارسال به دیگران پرینت

سال آینده روزانه بیش از ۱۰۱ میلیون بشکه نفت در روز مصرف می‌شود

در گزارش جدید اوپک اعلام شد: تقاضای جهان برای نفت یک میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد و به رقم ۱۰۱ میلیون بشکه خواهد رسید.

سال آینده روزانه بیش از ۱۰۱ میلیون بشکه نفت در روز مصرف می‌شود

۵۵آنلاین :

بر اساس گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک برای ماه ژوئن ،به استناد اطلاعات منابع ثانویه بازار، ۱۴ کشور عضو اوپک در ماه ژوئن کمترین میزان تولید خود را در ۲.۵سال گذشته خود ثبت کردند.

کشورهای عضو اوپک در ماه ژوئن ۲۹ میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه در روز تولید کردند که ۶۸ هزار بشکه در روز کمتر از ماه قبل یعنی (می) بوده است. بر اساس گزارش اوپک عربستان در ماه ژوئن ۹ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده که ۱۲۶ هزار بشکه بیشتر از ماه قبل بوده است.

همچنین امارات ۳ میلیون و۸۳ هزار بشکه نفت تولید کرده که نسبت به ماه قبل ۲۳ هزار بشکه بیشتر تولید داشته است.تولید نفت عراق ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار بشکه بود که نسبت به ماه قبل ۲۷ هزار بشکه در روز کمتر شده است.

ظاهرا عربستان و امارات تلاش بیشتری کرده‌اند تا سهم نفت کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا که تحریم هستند را تصاحب کنند.

پیش‌بینی اوپک در این گزارش برای عرضه و تقاضای نفت در سال آینده میلادی حاکی از این است که تقاضا برای نفت خام ۱۴ عضو اوپک در سال ۲۰۲۰ روزانه حدود ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه خواهد شد که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

همچنین اوپک پیش‌بینی کرده است عرضه نفت غیراوپکی‌ها در سال ۲۰۲۰ دو میلیون و۴۴۰ هزار بشکه بیش از رقم امسال و در مجموع حدود ۶۶ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه در روز خواهد شد.

در این میان تقاضای روزانه به نفت خام در جهان در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۱ میلیون بشکه خواهد رسید که این رقم برای امسال ۹۹ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه است.

بنابراین برای سال آینده تقاضای جهان برای نفت یک میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد اما تقاضا برای نفت غیر اوپکی‌ها بیشتر خواهد شد و سهم اوپکی‌ها کاهش می‌یابد.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه