ارسال به دیگران پرینت

محکومیت توقیف نفتکش ایرانی از سوی روسیه

روسیه روز جمعه توقیف نفتکش ایرانی (گریس ۱) توسط بریتانیا در تنگه جبل‌الطارق را محکوم کرد.

محکومیت توقیف نفتکش ایرانی از سوی روسیه

۵۵آنلاین :

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای با محکومیت توقیف این نفتکش گفت که این اقدام با اظهارات مقامات اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، مغایر است.

این بیانیه با اشاره به اینکه توقیف این نفتکش اقدامی عامدانه برای پیچیده کردن وضعیت پیرامون سوریه و ایران است، افزوده است: «اظهارات مشتاقانه بریتانیا و ایالات متحده آمریکا بلافاصله بعد از این عملیات نشان می‌دهد که این اقدام از پیش طراحی شده بود و نشان از دخالت آژانس‌های برخی کشورها دارد.»

روسیه همچنین هشدار داده است که پیامدهای توقیف این کشتی می تواند سنگین باشد و مسئولیت آن با کسانی است که فشارها را بر تهران و دمشق افزایش می دهند.

روسیه در حالی توقیف این نفتکش را محکوم می کند که دادگاه عالی جبل الطارق بعد ازظهر جمعه برای دو هفته دیگر توقیف این نفتکش را تمدید کرد.

نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران است، روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر به دست نیروهای ارتش پادشاهی بریتانیا توقیف شد. این ابرنفتکش که گفته می‌شود نفت ایران را به مقصد سوریه حمل می‌کرد در منطقه جبل‌الطارق واقع در جنوبی‌ترین نقطه اسپانیا برای بازرسی متوقف شد. دلیل توقیف این کشتی نقض تحریم‌های اروپا علیه سوریه اعلام شده است.

منبع : یورونیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه