ارسال به دیگران پرینت

نجات کودک زندانی از کارواش بوشهر/ بهزیستی: تشکیل پرونده برای متهم

کودک 5 ساله ای به نام "مبین" مدتها در یک کارواش شهر بوشهر محبوس بوده که یکی از مشتریان، آه و ناله وی را شنیده و اورژانس اجتماعی بهزیستی را در جریان قرار می دهد.

نجات کودک زندانی از کارواش بوشهر/ بهزیستی: تشکیل پرونده برای متهم

۵۵آنلاین :

بهزیستی استان بوشهر کودک آزاری در یک کارواش شهر بوشهر را تایید کرده و گفته در این خصوص پرونده مجرمانه تشکیل شده است.

خبر می رسد کودک 5 ساله ای به نام "مبین" مدتها در یک کارواش شهر بوشهر محبوس بوده که یکی از مشتریان، آه و ناله وی را شنیده و اورژانس اجتماعی بهزیستی را در جریان قرار می دهد.

پس از آن، درحالی که وی لخت نگهداری می شده، توسط نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده است.

برخی منابع آگاه می گویند: این کودک مدتها در انبار کارواش نگهداری می شده و از ناحیه سر، دست و دندان دچار آسیب جدی شده و احتمال آزار وی نیز وجود دارد.

جالب اینکه با وجود تشکیل پرونده در کلانتری پیرامون این اتفاق تلخ، کارواش همچنان مشغول به کار است و گویا هیچ فردی در این پرونده بازداشت نشده است.

گفته می شود مسئول این کارواش مدعی شده که پدر این کودک پس از تصادف که مقصر بوده، مفقود شده و مادر وی نیز به زادگاهش در کرمان رفته و او او را به کارواش آورده تا جای خواب و غذا دهد.

در شرایطی که ظاهرا جای ضرب و جرح در بدن کودک از سوی پزشکی قانونی تایید شده، مشخص نیست مالک کارواش چرا بدون اطلاع رسانی به دستگاههای مربوطه، متولی نگهداری از این کودک شده و دلیل نگهداری وی در انبار با بدن لخت و آثار شکنجه چه می باشد؟

تایید کودک آزاری توسط بهزیستی استان

بدنبال پیگیری این خبر پس از مراجعه به دفتر مدیرکل بهزیستی ، مسئول دفتر وی پس از حضور در اتاق مدیرکل، شماره تماس خبرنگار «خلیج فارس» را خواست تا توضیحاتی در این خصوص ارسال شود.

پس از ترک اداره بهزیستی، ساعتی بعد توضیحاتی در واتساپ خبرنگار ما از قول "روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر" ارسال شد که کودک آزاری تایید گردیده است؛ اما مشخص نیست عدم اطلاع رسانی درباره این رویداد چرا زودتر از این صورت نپذیرفته است .

متن توضیح ارسالی بهزیستی استان به شرح زیر است:

«به اطلاع می رساند حسب گزارش صورت گرفته به مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مبنی بر يك مورد کودک آزاری در یک کارواش در شهر بوشهر،نیروهای اورژانس اجتماعی بهزيستی با اخذ مجوز قضایی وبا همراهی نیروی انتظامی به آنجا مراجعه که با کودکی مواجه شدند که متاسفانه مورد اذیت آزار جسمی و روانی قرار گرفته بود.در این راستا،بلافاصله کودک به بهزیستی ارجاع و سریعا در بیمارستان بستری گردید.در این زمینه، باپیگیری های بهزیستی آزمایش ها و معاینات لازم انجام و روند درمان جسمی وروانی وی آغاز گردید.

همچنین در خصوص امور قضایی و رفتار مجرمانه حادث شده، پیگیری های لازم اعم از حضوری و مکاتبه ای هم با دادستان محترم، فرمانداری محترم بوشهر، دفتر حمایت از کودکان دادگستری، پلیس اگاهی و... صورت گرفته است.

در همین راستا، ضمن تمهید شرایط مراقبتی، نگهداری، تحصیل و حمایت‌های روانی - اجتماعی، این اداره کل یک نماینده حقوقی ویک روانشناس را به طور ویژه برای پیگیری این پرونده تعیین نموده است.

در پایان ضمن تشکر از حساسیت، دقت نظر و پیگیری صورت گرفته، امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که شاهد کمترین آسيب ها و ناملایمات در جامعه به ویژه نسبت به کودکان باشیم.»

ابهاماتی که باقیست

در پی تایید کودک آزاری توسط بهزیستی، خبرنگار ما تلاش کرد توضیحات نیروی انتظامی و مراجع قضایی درخصوص ابعاد این کودک آزاری را جویا شده و منتشر کند که تا زمان انتشار این مطلب امکانپذیر نشد.

اما ابهاماتی که در این خصوص وجود دارد و انتظار می رود مرجع قضایی با جدیت به آن ورود کرده و افکار عمومی را در جریان قرار بگذارد، این موارد است:

با توجه به تایید کودک آزاری، با کودک آزاران مستقر در این کارواش چه برخوردی شده ؟

آیا کارواش محل نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است که اکنون مالک ان مدعیست برای رضای خدا کودک را نگاه داشته است؟

پاسخ پزشکی قانونی درباره آزار و اذیت این کودک چه بوده و پیگیری بهزیستی با مقامات برای رسیدگی به ابعاد پنهان پرونده به کجا رسیده است؟

پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» قطعا این ابهامات را پیگیری خواهد کرد.

تکمیلی/ پرونده کودک آزاری در دادسرا بوشهر تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: با دریافت گزارش مبنی بر کودک آزاری در یک کارواش شهر بوشهر پرونده ای در یکی از شعبه های دادسرا تشکیل و درمرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

علی حسن پور عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با شناسایی عامل و یا عاملان این کودک آزاری خاطیان تحت تعقیب و برخورد قانونی خواهد شد.

منبع : خلیج فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه