ارسال به دیگران پرینت

روایت رسانه آلمانی از وضعیت وخیم کودکان بازداشت‌شده در مرز آمریکا

یک نشریه آلمانی با استناد به اطلاعاتی که شماری از وکلا درباره شرایط کودکان در مرز مکزیک و آمریکا به دست آورده‌اند، به تشریح اوضاع وخیم کودکان پرداخت.

روایت رسانه آلمانی از وضعیت وخیم کودکان بازداشت‌شده در مرز آمریکا

۵۵آنلاین :

نشریه آلمانی اشپیگل روز یکشنبه در گزارشی به وضعیت اسف‌بار کودکان در مرز آمریکا پرداخت.

در این گزارش آمده است که بیماری‌ ناشی از گرسنگی، محیط بسیار آلوده و فقدان دارو مسایلی هستند که کودکان مهاجر در مرز آمریکا با مکزیک با آنها مواجه هستند. در اردوگاه‌هایی که در این منطقه وجود دارند، کودکان و نوجوانان در شرایط نامناسبی به سر می برند. شماری از وکلای آمریکایی که از تعداد زیادی از این مناطق بازدید کرده‌اند و با تعدادی از کودکان و نوجوانان حاضر در محل صحبت کرده‌اند، به ابعاد مختلف منفی شرایط زندگی در این اردوگاه‌ها پرداخته‌اند.

«الورا موخریه» یکی از این وکلاست که به اردوگاهی در شهر «کلینت» در ایالت تگزاس رفته است. مشاهدات وی از این قرار است: کودکان هفت و هشت‌ساله و مادرانشان، لباس‌های کثیفی بر تن دارند و بدون وسایل بهداشتی اعم از صابون و مسواک و خمیردندان به سر می‌برند. نوزادان پوشک هم ندارند. بیشتر بچه‌هایی که در این اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند، از روزی که وارد این اماکن شده‌اند نه حمام کرده‌اند و نه اینکه لباس‌هایشان تعویض شده است. فعالان حقوق‌بشر، بیش از یک سال است که از اوضاع نابسامان کودکان در مناطق مرزی آگاه شده‌ا‌ند و از آن زمان تاکنون شرایط بدتر هم شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که کودکان باید حداکثر سه روز در این اردوگاه‌ها بمانند و پس از آن باید به اردوگاه‌های مخصوص که در سراسر آمریکا وجود دارند، منتقل شوند با این حال بعضی از آنها تقریبا یک ماه در این اردوگاه مانده‌اند. بعضی از آنها هیچ همراهی نداشتند و تعدادی از آنها هم از والدین یا افرادی که سرپرستی آنان را بر عهده داشتند، جدا شدند. علاوه بر آنها مادران کم‌سن و سال به همراه نوزادانشان هم در این اردوگاه‌ها به چشم می‌خورند.

موخریه گفت که در این اروگاه‌ها همه جا بوی بد به مشام می‌رسد و افراد به آب و غذا دسترسی ندارند. بدترین وضعیتی که کودکان به آنها دچار می‌شوند این است که به آنها غذای خراب یا یخ‌زده می‌دهند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که در ماه‌های گذشته شمار پناهجویانی که از کشورهای «هندوراس»، «گواتمالا» و «السالوادور» به عنوان پناهجوی راهی آمریکا شده‌اند به تعداد قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته است و اردوگاه‌های مربوط به پناهجویان هم در آمریکا با شمار بالای پناهجویان پر شده است. تعداد کودکان بیمار هم در این اردوگاه‌ها مشاهده می‌شود که به دارو دسترسی ندارند.گروهی از وکلا می‌توانند کودکان را در کمپ‌های تگزاس ببینند. یکی از این وکلا می‌گوید که تقریبا همه کودکان گرسنه هستند و از حداقل استانداردها در زمینه درمان برخوردارند.

اشپیگل نوشت که مشخص نیست که آیا واقعا دولت آمریکا بخواهد شرایط در مرزها را بهتر کند یا خیر. این موضوع از این جهت مهم است که مسئله یاد شده در دادگاهی مطرح شده است ولی استدلال دولت آمریکا این بوده که پرداختن به چنین مواردی در قانون پیش‌بینی نشده است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه