ارسال به دیگران پرینت

آغاز بازداشت مهاجران در شهر‌های بزرگ آمریکا از روز یک‌شنبه

بیش از ۲۰۰۰ مهاجر در آمریکا که احضاریه دریافت کرده‌ اما در دادگاه حضور نیافته‌اند، بنا به دستور دونالد ترامپ از فردا بازداشت می‌شوند.

آغاز بازداشت مهاجران در شهر‌های بزرگ آمریکا از روز یک‌شنبه

۵۵آنلاین :

بازداشت مهاجرانی که از سوی دادگاه‌های آمریکا برای آن‌ها احضاریه ارسال شده است، اما در این زمینه همکاری نکرده‌اند از روز یکشنبه (فردا) آغاز خواهد شد.

بنابر اعلام واشنگتن پست، عملیات بازداشت مهاجران در شهر‌های بزرگی، چون نیویورک، شیکاگو، میامی، آتلانتا، بالتیمور، دنور، هاستون، لس‌آنجلس، نیواورلئان و سان‌فرانسیسکو روی خواهد داد.

وزارت امنیت میهن آمریکا که نظارت بر اخراج‌ها، مهاجرت و گمرک را برعهده دارد در این خصوص اعلام کرد: «همه کسانی که قوانین مهاجرت را نقض کرده‌اند ممکن است دستگیر و سپس بازداشت شوند و اگر در نهایت تشخیص داده شود از کشور اخراج می‌شوند».

در اوایل هفته جاری، دونالد ترامپ در توئیتی از بازداشت بیش از ۲۰۰۰ مهاجری خبر داد که احضاریه‌ برای حضور در دادگاه دریافت کرده‌اند، اما از این امر سرباز زده‌اند. او در توئیت خود نوشت در نهایت ممکن است «میلیون‌ها» مهاجر از آمریکا اخراج شوند.

ترامپ که از جمله مخالفان سرسخت ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکاست، پیشتر به دلیل استفاده از سیاست مهاجرتی «تحمل صفر» که خانواده‌ها را از فرزندانشان در مرز‌ها جدا می‌کرد، مورد انتقاد‌های گسترده‌ای قرار گرفت. در پی گسترش اعتراضات به این سیاست متضرر، ترامپ دستور توقف جدا شدن کودکان از خانواده هایشان را صادر کرد. تشدید قوانین مهاجرتی از جمله شعار‌های او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه