ارسال به دیگران پرینت

ارز نیمایی با حذف واسطه ها قیمت گوشت قرمز را کاهش داد

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات با ارز نیمایی علاوه بر کوتاه کردن دست واسطه ها، در ماه های گذشته قیمت گوشت قرمز در بازار را کاهش داد.

ارز نیمایی با حذف واسطه ها قیمت گوشت قرمز را کاهش داد

۵۵آنلاین :

مرتضی رضایی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح توسعه یک واحد تولید مرغ تخم گذار در منطقه کهن آباد آرادان در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۹۷ برای تنظیم بازار، واردات گوشت قرمز با ارز ۴۲ هزار ریالی انجام می‌شد که واردات با این ارز باعث دخالت بی رویه و تأثیر مستقیم واسطه‌ها بر قیمت گوشت می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ با تخصیص ارز نیمایی برای واردات گوشت قرمز علاوه بر کاهش قیمت، فاصله قیمت گوشت‌های قرمز تولید داخل با گوشت وارداتی کاهش چشمگیری داشت.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نظام توزیع نامناسب و دخالت واسطه‌ها در نحوه توزیع اقلام غذایی بازار را با چالش جدی مواجه کرده و با اتخاذ رویکردهای مناسب در نحوه توزیع در ماه‌های گذشته، قیمت گوشت قرمز کاهش یافت و تثبیت شد.

رضایی اضافه کرد: قیمت واقعی گوشت گوسفندی در قصابی‌ها حداکثر باید ۷۰۰ هزار ریال باشد که این رقم به دلیل دخالت واسطه‌ها در برخی مواقع افزایش می‌یابد.

سرانه مصرف تخم مرغ در کشور ۱۲ کیلوگرم است

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: سرانه مصرف تخم مرغ در کشور در یک سال ۱۲ کیلوگرم است و در سال‌های گذشته دست کم ۳۰ تا ۷۰ هزار تن تخم مرغ از ایران به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

رضایی ادامه داد: سمنان با وجود گرمسیری بودن، از استان‌های پیشرو در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ در کشور است.

وی گفت: در سال گذشته با مهار بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تولید تخم مرغ در کشور افزایش یافت که این امر باعث کاهش قیمت تخم مرغ در روزهای گذشته در بازار کشور شده است.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: دولت با جمع آوری تخم مرغ و عرضه آن در شرایطی که بازار ظرفیت تقاضا را دارد زمینه تعدیل قیمت به نفع تولیدکننده را فراهم می‌کند.

رضایی، امروز در آیین افتتاح طرح توسعه یک واحد تولیدی مرغ تخمگذار در منطقه کهن آباد آرادان استان سمنان حضور یافت، با اجرای طرح توسعه در این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه به ۱۶۰ هزار قطعه مرغ رسید و با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای ۴۰ نفر اشتغالزایی شد.

۱۱ واحد مرغداری در آرادان فعال است و این شهرستان با دست کم ۱۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان سمنان قرار دارد.

۵۱۱ واحد انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه