ارسال به دیگران پرینت

تحقیرآمیزترین و بدترین القاب «دونالد ترامپ» برای دشمنان سیاسی و متحدان سابق خود

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، به ندرت از انتساب القاب توهین آمیز و تحقیر کننده نسبت به دشمنان سیاسی اش می گذرد.

تحقیرآمیزترین و بدترین القاب «دونالد ترامپ» برای دشمنان سیاسی و متحدان سابق خود

۵۵آنلاین :

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، به ندرت از انتساب القاب توهین آمیز و تحقیر کننده نسبت به دشمنان سیاسی اش می گذرد. او به یک شکل به دشمنان قدیمی و متحدان سابق خود می تازد. اخیراً ترامپ توجه تحقیر آمیز خود را متوجه نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ منتقل کرده و در کنار تهمت زدن ها به سناتور الیزابت وارن، حملات خود به سناتور برنی سندرز را نیز از سر گرفته است.

القاب دونالد ترامپ

القابی که دونالد ترامپ برای مخالفانش انتخاب می کند اگر چه نباید مایه خنده تلقی شوند اما در گذشته موفقیت آمیز و موثر بوده و باعث تضعیف جایگاه آن ها شده که از آن میان می توان به لقب مشهور «هیلاری کج و کوله» (Crooked Hillar) در مورد هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او در رقابت های انتخاباتی ۲۰۱۶ اشاره کرد. به این بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از اهانت آمیزترین القابی که دونالد ترامپ برای مخالفان سیاسی و متحدان سابقش به کار گرفته آشنا کنیم.

استیو بنن شلخته

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

در قالب یک پیام توئیتری در انتقاد از کتابی که مایکل وولف در مورد کاخ سفید تحت حاکمیت دونالد ترامپ نوشته بود، رییس جمهور ایالات متحده از رییس سابق ستاد انتخاباتی و مشاور ارشد کاخ سفید، استیو بنن، نیز که صحبت هایش در قالب این کتاب منتشر شده بود به شدت انتقاد کرد. ترامپ در توئیتی در ژانویه ۲۰۱۸ چنین نوشت: «مایکل وولف یک بازنده کامل است که به منظور فروش این کتاب حقیقتاً کسل کننده و پر از دروغ دست به داستان پردازی زده است. او از استیو بنن شلخته [پر اشتباه] که هنگام اخراج شدن گریه کرده و برای بازگرداندن شغلش التماس می کرد استفاده کرده است. اکنون استیو شلخته مثل یک سگ تقریباً توسط همه دور انداخته شده است. خیلی بد است!».

مطالب پیشنهادی

کیف زنانه دوشی گل دار جوتی جینز Jootijeans

کوله پشتی طرح دار جوتی جینز Jooti Jeans

کیف دوشی خرید زنانه جوتی جینز Jooti jeans

سناتور دیکی دوربین

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

دونالد ترامپ، بعد از افشای سخنان خود در مورد هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی در جریان یک نشست دو حزبی در کاخ سفید در مورد تغییر سیاست های مهاجرتی و ادعای خطاب قرار دادن این کشورها توسط ترامپ به عنوان «کشورهای کثیف و بوگندو»، به شدت از دیک دوربین، سناتور دموکرات ایلینوی انتقاد کرد. بعد از این نشست بود که دوربین ترامپ را به گفتن سخنانی که «نفرت پراکنانه، شرم آور و نژادپرستانه» بود متهم کرد و ترامپ نیز در توئیتی در ژانویه ۲۰۱۸ به او چنین پاسخ داد: «سناتور دیکی [استفاده از واژه "دیکی" که در زبان انگلیسی به معنای آلت تناسلی مردانه است] دوربین هر آنچه که در جلسه گفته شد را به شکلی نادرست بازگو کرد. وقتی که هیچ اعتمادی وجود ندارد توافقی در کار نخواهد بود! دوربین این جلسه را خراب کرد و به ارتش ما آسیب می زند».

آدام شیف کوچولو

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

ترامپ از دیرباز مخالفت خود با رییس کمیته اطلاعات داخلی سنا، آدام شیف جمهوری خواه، نشان داده است. دونالد ترامپ در توئیتی که در فوریه ۲۰۱۸ منتشر کرد خطاب به شیف چنین گفت: «آدام شیف کوچولو که برای رسیدن به مقام بالاتر دست به هر کاری می زند یکی از بزرگ ترین دروغگویان و افشا کنندگان اطلاعات در واشنگتن است، درست جایی که کومی، وارنر، برنان و کلپر هستند. آدام گزارشات کمیته که پشت درهای بسته ارائه می شود را ترک می کند تا به صورت غیرقانونی اطلاعات محرمانه را فاش سازد. باید جلوی او را گرفت!». دونالد ترامپ در نوامبر همان سال نیز بار دیگر این سناتور را در توئیتی دیگر با همین لقب خطاب قرار داد.

اسد حیوان صفت

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

بعد از حملات شیمیایی آوریل ۲۰۱۸ علیه مردم غیرنظامی در سوریه که کشورهای غربی آن را از جانب نیروهای بشار اسد، رییس جمهور سوریه، می دانستند، ترامپ در پیامی توئیتری به بشار اسد و متحدانش تاخت: «بسیاری مرده اند، از جمله زنان و کودکان، در یک حمله دیوانه وار شیمیایی در سوریه. منطقه مورد حمله قرار گرفته تحت محاصره ارتش سوریه قرار دارد که آن را در برابر دنیای خارج غیرقابل دسترس می سازد. رییس جمهور پوتین، روسیه و ایران مسئول حمایت از اسد حیوان صفت هستند». دونالد ترامپ در توئیتی دیگر بشار اسد را «حیوان قاتل با گاز» خطاب قرار داد.

جف زاکر کوتوله

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

دونالد ترامپ بخش زیادی از انتقادات و تنفر خود از شبکه سی ان ان را متوجه جف زاکر، رییس این شبکه کابلی کرده است. ترامپ برای سال ها آشنایی نزدیکی با زاکر داشت زیرا زاکر در طی دورانی که دونالد ترامپ برنامه ریالیتی شو «کارآموز» (The Apprentice) را برای شبکه NBC می ساخت، رییس این شبکه بود. در حمله ای توئیتری به سی ان ان در سال گذشته، دونالد ترامپ بار دیگر از یکی از القاب محبوبش استفاده کرده و زاکر را «کوتوله» یا «کوچولو» نامید: «این واقعیت را می دانستید که در سی ان ان دارای چالش در سلسله مراتب نمی توانید به شغلی دست یابید مگر اینکه اعلام کنید که کاملاً ضد ترامپ هستید؟ جف زاکر کوتوله، که شغلش در تهدید قرار دارد، اخیراً خیلی شرایط خوبی نداشته است. آن ها باید سی ان ان را پاکسازی کرده و بار دیگر به گزارش صادقانه بازگردند».

بیل کلینتون وحشی

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

دونالد ترامپ در شرایطی که از کتاب جیمز کومی، رییس سابق اف بی آی انتقاد می کرد، در ارجاع به ملاقات بحث برانگیزی که بیل کلینتون با لورتا لینچ- دادستان کل آن زمان ایالات متحده که مسئولیت رسیدگی به پرونده ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون را بر عهده داشت- در ژوئن ۲۰۱۶ در فرودگاه فینیکس داشته بود، رییس جمهور سابق ایالات متحده را «وحشی» خطاب کرد: «کومی به دادستان کل لینچ خیانت می کند! چرا همه ما نمی توانیم ببینیم که چه اتفاقی روی آسفالت پشت هواپیما بین بیل وحشی و لینچ رخ داد؟. آیا جایگاهی در دادگاه عالی به او قول داده شد یا سمت دادستان کل، تا پرونده هیلاری را کنار بگذارد».

اوبامای متقلب

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

در واکنش به نظرسنجی راسموسن در مورد میزان محبوبیت دونالد ترامپ در میان مردم این کشور، دونالد ترامپ بدون هیچ توضیح و دلیل خاصی رییس جمهور سابق کشور را «اوبامای متقلب» خطاب قرار داد. او در پیام توئیتری خود چنین نوشت: «به خاطر نظرسنجی صادقانه از راسموسن متشکرم. به رکورد ۵۰ درصد رسیدیم که بالاتر از اوبامای متقلب در همین زمان در دوران ریاستش است».

مکسین واترز دیوانه

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

دونالد ترامپ بارها با الفاظ تند خود از ماکسی واترز، سناتور جمهوری خواه کالیفرنیا انتقاد کرده است. وی در پیامی توئیتری در جولای ۲۰۱۸ در مورد این سناتور زن چنین گفت: «ماکسین واترز دیوانه، که از نگاه بسیاری فاسدترین شخص در سیاست است به سرعت همراه با نانسی پلوسی در حال تبدیل شدن به چهره حزب دموکرات است. آه و ناله های او، حتی زمانی که خود را یک حیوان زخمی می داند، باعث می شود که مردم بیشتر از دموکرات ها فرار کنند!».

اوماروسای گیج

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

بعد از انتشار کتابی از اوماروسا مانیگالت نیومن، از شرکت کنندگان سابق برنامه «کارآموز» و مشاور کاخ سفید در مورد مدت حضورش در کاخ سفید که در آن تصویری ناخوشایند از رییس جمهور کنونی ایالات متحده ارائه شده، دونالد ترامپ به شدت این زن جوان را مورد انتقاد قرار داد. نیومن در دسامبر ۲۰۱۷ از کاخ سفید اخراج شد و در کتاب خود دونالد ترامپ را یک «نژاد پرست»، «زن ستیز» و «متعصب» خطاب قرار داده است و پاسخ ترامپ در قالب یک سری توئیت در آگوست ۲۰۱۸ چنین بود: «اوماروسای گیج که ۳ بار در برنامه کارآموز اخراج شد، اکنون برای آخرین بار اخراج شد. او هیچگاه موفق نشد و موفق نیز نخواهد شد. او برای یک شغل از من خواهش کرد در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود و من گفتم باشه. افراد حاضر در کاخ سفید از او متنفر بودند. او بدجنس و اصلاً باهوش نبود. به ندرت او را می دیدم اما چیزهای بدی در موردش شنیده بودم. بد ذات از نگاه دیگران و مرتب در جلسات و کارش غیبت می کرد. وقتی که ژنرال کلی رأس کار آمد به من گفت که او یک بازنده و چیزی به جز دردسر نیست. به او گفتم که سعی کند در صورت امکان با او کار کند زیرا او تنها چیزها بسیار خوبی در مورد من می گفت تا اینکه اخراج شد!».

از تد دروغگو تا تد خوشکله

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

سناتور تد کروز و دونالد ترامپ، در بهترین حالت ممکن رابطه ای جنجالی داشته اند. در طی رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶، ترامپ در سخنانش از واژه «دیوانه» برای کروز استفاده کرده و ادعا کرد که پدر این حقوقدان تگزاسی در قتل جان اف کندی دست داشته است. در همین اثنا، تد کروز با عبارات «دروغگوی حال بهم زن»، «بی اخلاق مطلق»، «خود شیفته در سطحی که فکر نمی کنم این کشور به چشم دیده باشد» و «زن باز سریالی» از رقیبش یاد کرد. اما بعد از انتخاب شدن دونالد ترامپ، ظاهراً رابطه این دو دوستانه شد به نحوی که ترامپ در سال ۲۰۱۷ از این تغییر دیدگاه دوجانبه با عبارت «لایک، دیسلایک لایک» یاد کرد. دونالد ترامپ در جریان انتخابات میان دوره ای از لقبی جدید برای سناتور تگزاسی رونمایی کرد و در اکتبر ۲۰۱۸ چنین گفت: «او دیگر تد دروغگو نیست. او تد خوشکله است».

جیم آکوستای دیوانه

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

دونالد ترامپ دشمنی بسیار طولانی با جیم آکوستا، خبرنگار و نماینده ارشد سی ان ان در کاخ سفید دارد که معمولاً سوالاتی چالش برانگیز از اعضای دولت فعلی ایالات متحده می پرسد. در قالب توئیتی در ژانویه ۲۰۱۸، ترامپ این خبرنگار ارشد را «جیم آکوستای دیوانه» خطاب قرار داد. درگیری لفظی بین این دو در ماه نوامبر به بالاترین حد ممکن رسید زمانی که پس از یک درگیری لفظی بین ترامپ و آکوستا در جریان یک نشست مطبوعاتی، مجوز حضور آکوستا در نشست های مطبوعاتی کاخ سفید لغو شد. در جریان این نشست و پس از سوال آکوستا از دونالد ترامپ، وی آکوستا را یک «شخصیت بی ادب و وحشتناک» توصیف کرده و یکی از کارکنان کاخ سفید سعی کرد میکروفون را از دست آکوستا بگیرد.

پوکوهانتس

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

دونالد ترامپ بارها از عنوان «پوکوهانتس» برای سناتور الیزابت وارن استفاده کرده است، سیاستمداری که به ریشه سرخپوستی خود اشاره کرده است، لقبی که بیشتر به خاطر معانی نژاد پرستانه اش مورد استفاده قرار می گیرد.

برنی دیوانه

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی ۲۰۱۶ از عبارت «برنی دیوانه» برای برنی سندرز استفاده کرد و این لقب را در سال ۲۰۱۹ تکرار نمود. دونالد ترامپ در ئوئیتی در می ۲۰۱۶ چنین نوشت: «هنوز نمی خواهم ضربه سختی به برنی سندرز دیوانه وارد کنم زیرا دوست دارم ببینم که او با هیلاری کج و کوله چه می کند. نوبت او نیز خواهد رسید!».

جو خواب آلود ترسناک

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

دونالد ترامپ در آوریل ۲۰۱۹ و زمانی که اعلام شد جو بایدن، معاون سابق رییس جمهور و سناتور دموکرات دلاویر وارد رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ خواهد شد او را «جو خواب آلود» خطاب قرار داد اما در می از عبارت «جو اسلیپی کریپی» به معنای جو خواب آلود و ترسناک برای او استفاده کرد. ترامپ در پیام توئیتری خود چنین نوشت: «به رقابت خوش آمدی جو خواب آلود. تنها امیدوارم که هوشش را داشته باشی، چیزی که مدت هاست مورد شکل بوده، تا یک کمپین موفق راه بیندازی. این رقابت کثیف خواهد بود زیرا با افرادی که حقیقتاً ایده های بیمارگونه و دیوانه کننده ای خواهند داشت روبرو خواهی شد. اما اگر موفق به این کار شدی تو را در گیت آغازین خواهم دید!».

آلفرد ای نیومن «بچه کودن»

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

ترامپ از عنوان یک شخصیت کارتونی برای نام بردن از پیت بوتیگیگ، شهردار ساوث بند، ایندیانا که برای رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ نامزد شده استفاده کرده که به «بچه کودن» معروف است: «آلفرد ای نیومن نمی تواند در ایالات متحده رییس جمهور شود».

نانسی عصبی

القاب دونالد ترامپ برای مخالفانش

دونالد ترامپ حملاتش به نانسی پلوسی را در بهار ۲۰۱۹ و در جریان بحث های دموکرات ها برای استیضاح رییس جمهور شدت بخشید. وی در ماه ژوئن از القابی مانند «کثیف»، «کینه توز» و «مایه سرافکندگی خود و خانواده» برای پلوسی استفاده کرده و به او لقب «نانسی عصبی» داد.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه