ارسال به دیگران پرینت

استارت‌آپ‌های بوت استرپ، کسب‌وکارهای ایمن و آینده‌ساز

بسیاری از استارت‌آپ‌ها، نمی‌توانند در طولانی‌مدت موفق خوبی کسب کنند و اکثر آن‌ها با شکست روبرو می‌شوند، دلیل آن نیز روشن است، مدیران عاملی که همگی جوان هستند و تنها راه موفقیت کسب‌وکارشان را جذب سرمایه، تبلیغات سنگین و پرهزینه و موفقیت میلیاردی می‌دانند، حال‌آنکه این‌چنین اتفاقی تقریباً رخ نخواهد داد.

استارت‌آپ‌های بوت استرپ، کسب‌وکارهای ایمن و آینده‌ساز

۵۵آنلاین :

از طرفی سرمایه‌گذاران، دوست دارند به سراغ کسب‌وکارهایی بروند که برای ادامه حیات و رشد، به نیروهای دیگری نیازمند نباشند و در حقیقت، "بدون عصا راه بروند."

سرمایه‌گذاران پیش از هر چیز، سلامت اقتصادی کسب‌وکارها را می‌سنجند و سودآور بودن فرایندها، اولویت دوم برای آن‌هاست.

چه شاخصی را می‌توان برای سلامت اقتصادی یک کسب‌وکار مثال زد؟ در پاسخ می‌بایست به کسب‌وکارهای بوت استرپ اشاره نمود، این کسب‌وکارها، نمونه بارز طراحی صحیح فرایندهای کاری و مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار هستند.

بوت استرپ (BPO) چیست؟ بوت استرپ در اصلاح کسب‌وکار، به معنی آن است که یک بنگاه اقتصادی، بدون نیاز به وام یا سرمایه‌گذاری خارجی، توانسته باشد از پس هزینه‌های اصلی و رشد خود برآید. در حقیقت یک کسب‌وکار BPO، بدون حتی واردکردن یک ریال هزینه به فرایند، توانسته است با استفاده از درآمد حاصل از فروش، خود را رشد دهد.

کسب‌وکارهای بوت‌استرپ، چگونه هستند؟ موفقیت بوت‌استرپ‌ها، در گرو ایجاد یک تجربه آسان و بدون دردسر برای مشتریان و کاربرانش است. این مهم زمانی رخ می‌دهد که کسب‌وکار توانسته باشد هزینه‌های اجرایی و فرایندی را تا حد مقبولی کاهش دهد، ازاین‌رو یک بوت استرپ غالباً این شرایط را دارا است: · استارت‌آپ‌های بوت استرپ خدمات ابری ارائه می‌دهند. · ارائه دمو از محصول به مشتریان و مجاب کردن به خرید پس از استفاده رایگان، یک پایه بسیار مهم در اجرا خواهد بود. · کمپین‌های تبلیغی گران‌قیمت را در فرایند حذف می‌کنند. · مدت‌زمان زیادی را برای رسیدن به بلوغ صرف می‌کنند.

خدمات ابری یا خدمات بر اساس جابجایی در شهر؟ خدمات لجستیکی مانند دریافت و ارسال در شهر، به دلیل اشتغال ذهنی و زمانی استارت‌آپ‌ها به فرایندهای ارسال، دریافت، رانندگان، رضایت مشتری از تحویل و هزاران مشکل دیگر، می‌تواند استارت‌آپ را دچار بحران جدی نیروی انسانی کند و توان ادامه دادن به مسیر موفقیت بدون جذب سرمایه را نخواهد داشت. البته گفتنی است که این اتفاق، در استارت‌آپ‌هایی نظیر خشکشویی تکواش، قهوه تو و چندین مورد بنگاه اقتصادی موفق دیگر نیز رخ‌داده است، لیکن این دستاورد، به‌راحتی و همیشگی نخواهد بود.

ارائه یک دمو گیرا: یک بوت استرپ باید بتواند به‌سرعت نمونه‌ای رایگان از خدماتش را به کاربران ارائه کند تا آن‌ها بتوانند تجربه خوب محصول اصلی استارت‌آپ را به‌سرعت و سهولت تجربه کنند. این اتفاق زمانی بسیار روبه‌جلو و سریع اتفاق می‌افتد که کسب‌وکار تأخیر ارسال، دریافت و حتی عدم آنالیز مصرف‌کننده در حین استفاده را از فرایندها حذف کرده باشد.

گران‌ترین تا ارزان‌ترین کمپین‌های بازاریابی

زمانی که یک استارت‌آپ پول زیادی در دامان خود ببیند، می‌تواند از خلاقیت در اجرای انواع کمپین‌ها بهره ببرد. هرچند که این کار، اصلاً ارتباطی به موفقیت یا عدم موفقیت آن ندارد. (همانطور که این افت را در صنعت بیمه آنلاین مشاهده نمودیم، کمپین‌های پر حجم و رقابتی و پس از مدتی افت قابل‌توجه فعالیت‌های تبلیغاتی)

یک بوت استرپ، می‌بایست کمپین‌های تبلیغاتی را کوچک انتخاب کند و از فضای دیجیتال برای آشنایی برند استفاده کند تا بتواند به‌خوبی میزان بازگشت سرمایه را اندازه‌گیری کند.

جمع‌بندی: اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، به کسب‌وکارهایی مشغول شوید که سرمایه‌گذاران آن‌ها را دوست دارند! سرمایه‌گذاران دوست دارند کسب‌وکار، روی پای خودش بایستد و تجربه تبلیغات موفق و مؤثر را داشته باشد.

سرمایه‌گذار، همواره این ترس را خواهد داشت که آیا سرمایه‌ای که وارد یک بنگاه می‌شود، اگر بازار را تحت تأثیر قرار نداد، می‌تواند به چرخه حیات آن بازگردد یا خیر.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه