ارسال به دیگران پرینت

مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معرفی شد.

مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معرفی شد

۵۵آنلاین :

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معرفی شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم با اشاره به جایگاه ممتاز بندر شهیدرجایی گفت : در سالهای اخیر این بندر پیشرفت های بسیاری داشته اما تا رسیدن به جایگاه اصلی فاصله بسیاری دارد.

مهندس سید عطاء اله صدر گفت : تلاش می کنیم از نظر زیر ساختی، عملیاتی و مدیریتی جایگاه این بندر مهم را ارتقا بدهیم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده در این بخش دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد : سالیانه بیش از ۳۵۰ میلیون تن کالا در کشور جا به جا می شود که این بخش بیش از ۵/۷ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

صدر با اشاره به سهم ۳۳ درصدی بنادر در جا به جایی کالا در کشور خاطرنشان کرد : در چشم انداز ۲۰ ساله جایگاه اول و برتر به بنادر اختصاص دارد و با توجه به نقش حمل و نقل دریایی باید حرکت شتابانی در جهت رسیدن به این اهداف داشته باشیم.

وی گفت : ایران با داشتن بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل، استحقاق آن را دارد که در بخش حمل و نقل دریایی بیش از این توسعه یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حرکت به سمت بنادر نسل سوم را لازمه امروز بنادر کشور در جهت توسعه شتابان عنوان کرد و گفت : امروزه در دنیا نگاه به بنادر تغییر کرده و بنادر با ایجاد امکانات لازم در بخش ارزش افزوده نقش مهمی را ایفا می کنند.

مهندس صدر همچنین از توجه جدی سازمان بنادر به بخش حمل و نقل مسافری دریایی خبر داد و افزود : حدود ۶ میلیون نفر در کشور سالیانه از دریا برای تردد استفاده می کنند، حال آنکه بسیاری از کشورهای دنیا به اندازه جمعیتشان، گردشگر دریایی دارند که می طلبد در این بخش سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

صدر در بخش دیگری از سخنان‌اش توسعه سوآپ، ترانزیت و سوخت رسانی را از مهم ترین برنامه های اجرایی سازمان برشمرد که به رونق اقتصادی بیشتر و توسعه در منطقه خواهد انجامید.

وی گفت : همچنین با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم امکان توسعه بیشتر در طول ساحل و نظارت علمی و دقیق را فراهم نماییم.

مهندس صدر اظهار داشت : سازمان بنادر به عنوان سازمان پیشرو در جلب مشارکت بخش خصوصی آمادگی هرگونه کمک در بخش طرح های ساحلی را دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش های ۴ ساله محمدرضا اشکریز به عنوان مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تقدیر شد و علی اکبر صفایی به عنوان مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان معرفی گردید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه