ارسال به دیگران پرینت

سازمان «همکاری اسلامی» پاسخ موشکی یمن به عربستان را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی بدون اشاره به حملات عربستان سعودی به یمن، و در ادامه سیاست جانبداری از ریاض، واکنش موشکی یمن به حملات عربستان سعودی را محکوم کرد.

سازمان «همکاری اسلامی» پاسخ موشکی یمن به عربستان را محکوم کرد

۵۵آنلاین :

سازمان بین‌المللی «همکاری اسلامی» واکنش موشکی یمن به حملات سعودی و حمله به فرودگاه سعودی «أبها» را محکوم کرد.

این سازمان که طبق شعار خودش باید «صدای جمعی جهان اسلام» باشد، بدون محکوم کردن حمله پنج ساله عربستان سعودی، تنها واکنش‌های ارتش یمن به عربستان را محکوم می‌کند. این سازمان پیشتر حمله پهپادی یمن به خطوط نفتی سعودی را که در واکنش به حملات عربستان انجام شده بود، محکوم کرده بود.

این سازمان تاکنون هیچ یک از حملات سعودی یا اماراتی به غیرنظامیان در یمن را تاکنون محکوم نکرده است.

سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدام «شبه‌نظامیان حوثی» به شلیک موشک به فرودگاه بین‌المللی أبها در جنوب غرب عربستان را «بشدت محکوم می‌کند».

«یوسف بن أحمد العثیمین» دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت: این شیوه خصمانه و جنایتکارانه شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران و ادامه شلیک موک به پادشاهی [سعودی] هدفش ناامن‌سازی و بی‌ثبات کردن پادشاهی عربی سعودی و منطقه و اجرای توطئه‌ها علیه پادشاهی [سعودی] و شهروندان و مقیمان خاک این کشور است».

او با اعلام «همبستگی کامل» با «رهبران، دولت و مردم» عربستان سعودی، هیچ اشاره‌ای به کشتار عربستان در یمن نکرد و گفت «کسانی که برای این اقدام تروریستی طراحی و حمایت کردند، طرحی ناکام را اجرا می‌کنند که هدفش اخلال در امنیت پادشاهی [سعودی] و کل منطقه است».

سازمان همکاری اسلامی با 57 عضو، سازمانی بین‌المللی به شمار می‌رود و مقرش در جده در غرب عربستان سعودی است. مواضع این سازمان تابعی از سیاست‌های عربستان سعودی است نه در حمایت از کل جهان اسلام. این سازمان تاکنون در حمایت از یمن و مردم آن هیچ موضعی در طول پنج سال گذشته اتخاذ نکرده است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه