ارسال به دیگران پرینت

شینزو آبه کیست؟

تجربه پدر شینزو آبه در کاهش تنش‌ها در خاورمیانه در اوج جنگ ایران و عراق مطلوب و موفق نبود حالا او شانس خود را امتحان می‌کند با این تفاوت که شینزو در جایگاه بالاتری نسبت به پدرش قرار دارد و با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز روابط گرمی دارد.

شینزو آبه کیست؟

۵۵آنلاین :

در ایران او را شینزو آبه می‌خوانند، اما ژاپنی‌ها به او "آبه شینزو" می‌گویند. نخست وزیر ژاپن امروز قرار است در سفری سه روزه به تهران بیاید و با مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کند. آبه پیش از سفر به تهران گفت امیدوار است که بتواند از تنش‌های خاورمیانه بکاهد. این اظهار امیدواری را می‌توان در راستای نقشی دانست که او بر عهده گرفته است. "میانجیگری" بین ایران و آمریکا.
شینزو آبه کیست؟ شینزو آبه سه بار به عنوان نخست وزیری ژاپن انتخاب شده است
سفر آبه به تهران یک سفر تاریخی محسوب می‌شود چرا که او اولین نخست وزیر ژاپن است که پس از انقلاب اسلامی به ایران سفر می‌کند.
آبه که به تازگی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و نیز محمد جواد ظریف وزیر خارجه دیدار کرده با رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رییس جمهور نیز دیدار خواهد کرد.
پیش بینی شده است که آبه حامل پیامی از سوی دونالد ترامپ باشد. نخست‌وزیر ژاپن قبل از ترک توکیو به مقصد تهران اعلام کرد که گفتگو‌های صریحی در تهران در پیش روی اوست.
منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه