ارسال به دیگران پرینت

ابراز تاسف اسلوونی از «خروج یکجانبه آمریکا از برجام»

در ادامه تحرک کشورهای جهان جهت حفظ برجام، وزیرخارجه اسلوونی نیز ضمن انتقاد از خروج آمریکا از برجام، از ایران خواست کماکان در این توافق باقی بماند.

ابراز تاسف اسلوونی از «خروج یکجانبه آمریکا از برجام»

۵۵آنلاین :

وزیر خارجه اسلوونی در سخنانی بر اهمیت حفظ «برجام» و تداوم حمایت این کشور از آن خبر داد.

«خبرگزاری رسمی اسلوونی» چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش داد که «سیمونا لسکوار» وزیر خارجه اسلوونی در نشست کمیته سیاست خارجی مجلس این کشور گفت که اسلوونی کماکان حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران با قدرت های جهانی در سال 2015 را ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه اسلوونی ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از این توافق، باقی ماندن ایران در برجام را خواستار شد.

وزیر خارجه اسلوونی

بر اساس این گزارش، تحرکات منطقه‌‌ای و جهانی برای حفظ برجام در حالی شدت گرفته که تاکنون مقام‌های ارشد آلمان و ژاپن به همین منظور به ایران آمده و قرار است «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و معاون «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به ایران سفر ‌کند.

این در حالی است که روز گذشته نیز وزرای خارجه آلمان و سوئد در نشستی در سوئد درباره احتمال برهم خوردن توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران ابراز ناامیدی کردند.

دولت آمریکا از نخستین روزهای برجام، تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد و سرانجام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه 1397 به طور یکجانبه از برجام خارج و دستور اعمال مجدد تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

«مارگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد در جریان سخنرانی در نشست خلع سلاح هسته‌ای در شهر «استکهلم» گفت که خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای سال 2015 بسیار مخرب بوده است.

وی در این زمینه اظهار داشت که خروج آمریکا از برجام نه تنها توافق با ایران را به مخاطره انداخت، بلکه به اعتبار قدرت های جهانی در مذاکره با کره شمالی لطمه زد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز در نشست خلع سلاح هسته‌ای در استکهلم هشدار داد که فروپاشی این توافق به نفع منافع اروپا و ایران نیست.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه