ارسال به دیگران پرینت

کانادا: پلاستیک یکبار مصرف‌، "ممنوع" شد

تخمین‌های دولت کانادا نشان می‌دهند، در هر دقیقه یک بار کامیون از ضایعات پلاستیکی وارد اقیانوس‌های جهان می‌شود.

کانادا: پلاستیک یکبار مصرف‌، "ممنوع" شد

۵۵آنلاین :

کانادا استفاده از بسیاری از کیسه‌های یک‌بار مصرف را تا سال 2021 ممنوع خواهد کرد. این پلاستیک‌های مضر در حال حاضر در ساختار ساک‌های پلاستیکی، نی، کارد و چنگال‌های پلاستیکی یک بار مصرف به کار می‌روند.

این اقدام کانادا برای تولید کمتر ضایعات پلاستیکی و آسیب کمتر به اکوسیستم کشور صورت می‌گیرد.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در روز دوشنبه اعلام کرد: زباله‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف، زمین‌های ما را پر کرده و سوزاندن آنها آلودگیهای زیادی تولید می‌کند. آنها پارک‌ها، سواحل، خلیج و اقیانوس‌ها را آلوده کرده و لاکپشت، ماهی و پستانداران دریایی را می‌کشند.

بنابر آمار دولت کانادا، کمتر از 10 درصد پلاستیک مصرفی در این کشور بازیافت شده و در صورت ادامه این روند تا سال 2030،کانادا بیش از 11 میلیارد دلار مواد پلاستیکی ارزشمند و قابل بازیافت را دور خواهد ریخت.

براساس آمار دولت کانادا هر ساله بیش از یک میلیون پرنده و 100 هزار پستاندار دریایی به دلیل اشتباهات انسانی در استفاده از پلاستیک‌های غذایی آسیب دیده یا می‌میرند.

تخمین‌های دولت کانادا نشان می‌دهند در هر دقیقه یک بار کامیون از ضایعات پلاستیکی وارد اقیانوس‌های جهان می‌شود.

سی‌ان‌ان نوشت: پس از تصویب دستور استفاده از محصولات پلاستیکی یک‌بار مصرف توسط اتحادیه اروپا؛ کانادا نیز بر آن شد تا قانون مشابه‌ای را تصویب کند. یکی از بزرگترین اهداف این قانون اروپایی بازیافت 90 درصدی بطری‌های پلاستیکی تا سال 2029 محسوب می‌شود.

در ماه می نیز بریتانیا، یک "ممنوعیت پلاستیکی" جدید برای سال 2020 را وضع کرد. براساس برآورد مقامات دولت بریتانیا، سالانه بیش از 4.7 میلیارد نی و 316 وسیله هم زن پلاستیکی در انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانادا: یکبار مصرف‌های پلاستیکی

براساس گزارش اتحادیه اروپا، 80 درصد از اقیانوس‌های جهان آلوده به پلاستیک است و تجزیه آنها به شدت کند صورت می‌گیرد. فرایندی که حیوانات دریایی را آزار داده یا می‌کشد. در ماه می لاشه یک نهنگ باردار در ایتالیا با 22 کیلوگرم پلاستیک در شکمش کشف شد.

کانادا: یکبار مصرف‌های پلاستیکی

سی‌ان‌ان نوشت:با وجود حسن نیت کشورهای بریتانیا، کانادا و اتحادیه اروپا، هنوز جای این پرسش وجود دارد که چگونه می‌توان با حجم عظیم پلاستیک روزانه در اطراف جهان مقابله کرد یا به بازیافت آنها پرداخت.

منبع : عصرایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه