ارسال به دیگران پرینت

هشدار هواشناسی در زمینه برخورد «رعد‌ و‌ برق » در کهگیلویه و بویراحمد؛ خطر آتش سوزی جنگل‌ها را تهدید می‌کند

روزهای اخیر به صورت مستمر شاهد وقوع آتش سوزی در مراتع، جنگل‌ها و مزارع در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وقوع رعد و برق و صاعقه بوده‌ایم، موضوعی که مجدد سازمان هواشناسی نسبت به وقوع آن هشدار داده است.

هشدار هواشناسی در زمینه برخورد «رعد‌ و‌ برق » در کهگیلویه و بویراحمد؛ خطر آتش سوزی جنگل‌ها را تهدید می‌کند

۵۵آنلاین :

در روزهای اخیر به صورت مستمر شاهد وقوع آتش سوزی در مراتع، جنگل‌ها و مزارع در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وقوع رعد و برق و صاعقه بوده‌ایم، موضوعی که مجدد سازمان هواشناسی نسبت به وقوع آن هشدار داده است.

صاعقه و رعد و برق به جان مراتع و جنگل‌های این کهگیلویه و بویراحمد افتاده است به گونه‌ای که هکتارها جنگل در دو روز گذشته در منطقه حفاظت شده خائیز حدفاصل مرز کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان طعمه حریق شده است.

هواشناسی در خصوص احتمال صاعقه در کهگیلویه و بویراحمد هشدار می‌دهد و توصیه می‌کند: برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از «رعد و برق » و « صاعقه» همراه با رگبار موقتی، مردم از تردد و استقرار در مناطق مرتفع و کوهستانی خودداری کنند.

آماده باش محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: محیط بانان در 72 ساعت آینده به دلیل احتمال وقوع حریق‌های ناشی از صاعقه در مناطق حفاظت شده استان در آماده باش کامل هستند.

محسن جعفری‌نژاد افزود: باتوجه به اعلام هواشناسی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای سه روز آینده رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

وی با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی‌های ناشی از رعد و برق در مناطق حفاظت شده عنوان کرد: از امروز به مدت 3 روز تمامی مرخصی‌های نیروهای محیط زیست لغو می‌شود و باید در مناطق حضور داشته باشند تا در صورت نیاز برای اطفای حریق در کمترین زمان ممکن اقدام کنند

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه