ارسال به دیگران پرینت

نماینده عراقی: اهرم‌های فشار زیادی برای معافیت از تحریم‌های ایران داریم

نماینده ائتلاف البناء عراق گفت که «عراق اهرم‌های فشار دیپلماتیک زیادی علیه آمریکا دارد تا بتواند در خصوص وارد کردن گاز ایران از آمریکا معافیت دریافت کند».

نماینده عراقی: اهرم‌های فشار زیادی برای معافیت از تحریم‌های ایران داریم

۵۵آنلاین :

«میثاق الحامدی» نماینده ائتلاف البناء عراق بر لزوم تلاش بغداد برای معافیت از تحریمهای ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

«الحامدی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «عراق اهرمهای فشار دیپلماتیک زیادی علیه آمریکا دارد تا بتواند در خصوص وارد کردن گاز ایران از آمریکا معافیت دریافت کند».

وی تصریح کرد که «طی روزهای آتی به خاطر افزایش درجه حرارت زیاد و ناتوانی عراق در روشن کردن نیروگاههای برق خود، عدم تمدید [معافیت] واردات گاز ایران باعث یک فاجعه خدماتی خواهد شد».

این نماینده عراقی در پایان خاطر نشان کرد که آمریکا بر عکس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بر این باور است که عراق قدرت مانور و اعمال فشار دارد تا بتواند در خصوص کالاها و گاز ایران معافیت دریافت کند.

در همین ارتباط، «مورگان ارتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا 8 خرداد ماه جاری گفت که دولت این کشور هنوز درباره معاف کردن عراق از تحریم‌های اعمال‌شده علیه بخش نفت و انرژی ایران تصمیمی نگرفته است.

ارتاگوش گفت: «او روز ۱۸ مارس معافیت ۹۰ روزه‌ای برای مبادلات مالی عراق [با ایران] در نظر گرفت. فکر می‌کنم مهم است خاطرنشان کنیم که این معافیت‌ها در زمینه برق است نه در زمینه سوخت؛ ولی وزیر خارجه هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است».

وزارت خارجه آمریکا ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۷ اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای یک دوره ۹۰ روزه عراق را از تحریم‌های بخش انرژی علیه ایران معاف کرده است. دولت ترامپ سه ماه قبل‌تر از این هم عراق را از این تحریم‌ها معاف کرده بود.

«دونالد ترامپ» ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ ۱۵ مردادماه سال گذشته با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دادند از روز ۱۴ آبان‌ماه سال گذشته از سر گرفته شده‌اند.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه