ارسال به دیگران پرینت

۱۱ سیاستمدار مسلمان سریلانکایی استعفا کردند

۹ وزیر و ۲ استاندار مسلمان سریلانکایی در اعتراض به اتهامات مطرح شده علیه آنها مبنی بر ارتباط با یک گروه افراطی متهم به دست داشتن در انفجارهای ماه گذشته در این کشور، استعفا کردند.

۱۱ سیاستمدار مسلمان سریلانکایی استعفا کردند

۵۵آنلاین :

۹ وزیر و ۲ استاندار مسلمان سریلانکایی در اعتراض به اتهامات مطرح شده علیه آنها مبنی بر ارتباط با یک گروه افراطی متهم به دست داشتن در انفجارهای ماه گذشته در این کشور، استعفا کردند.

نشریه " تایمز او ایندیا" در گزارشی نوشت: این سیاستمداران مسلمان همچنین نسبت به عدم توانایی دولت سریلانکا در تامین امنیت جامعه اقلیت مسلمان در این کشور اعتراض کردند. مسلمانان ۹ درصد از جمعیت ۲۱ میلیون نفری سریلانکا را تشکیل می دهند. در پارلمان ۲۲۵ عضوی سریلانکا، مجموعاً ۱۹ نماینده مسلمان وجود دارد که پست های مختلف سیاسی از جمله وزیر کابینه و معاون وزیر را بر عهده داشته اند. رئوف حکیم یک نماینده کنگره مسلمان سریلانکا گفت: تا زمانی که امنیت مردم تامین نشود و همچنین تحقیقات پلیس به پایان نرسد ما در پست های سیاسی حضور نخواهیم داشت. استعفای سیاستمداران مسلمان در سریلانکا چند روز پس از اعتراض و راهپیمایی راهبان بودایی در شهر "کاندی" انجام می شود. این راهبان هندی ادعا کرده اند که چندین نماینده مسلمان سریلانکا با گروه "جماعت توحید ملی" که متهم به بمب گذاری های ماه گذشته در این کشور شده است، در ارتباط هستند. پس از وقوع انفجار های تروریستی سریلانکا، چندین شخصیت سیاسی و قانون گذار مسلمان سریلانکا متهم به حمایت از اقدامات خشونت آمیز در این کشور شده اند. رشاد باتیودین وزیر بازرگانی و صنعت سریلانکا نیز متهم به ارتباط با گروه تروریستی داعش شده است. کبیر هاشم یک وزیر در کابینه دولت سریلانکا گفت: ما به عنوان یک جامعه مسولیت پذیر و همچنین علاقه مند به برقراری صلح و آشتی ملی تصمیم گرفته ایم تا از سمت های خود استعفا دهیم. وی افزود: جامعه مسلمان سریلانکا نگران بازداشت افراد بی گناه در ارتباط با انفجارهای تروریستی است. در یک ماه گذشته به دلیل حملات انجام شده علیه مسلمانان یک فرد مسلمان کشته و چندین نفر مجروح شده اند. پلیس سریلانکا اعلام کرده است موارد حمله به مراکز اسلامی مانند مساجد و همچنین دارایی های متعلق به مسلمانان در این کشور افزایش یافته است. دو شهر سریلانکا روز یکشنبه ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) هدف چندین حمله تروریستی به کلیساها و یک هتل قرار گرفت. در مجموع هشت انفجار و حمله انتحاری دراین دو شهر (کلمبو و نگومبو) رخ داد که ۲۵۳ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ تن مجروح به دنبال داشت. گروه تروریستی داعش دو روز پس از انفجارهای کلمبو، مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفت. جمعیت ۲۱ میلیون نفری سریلانکا متشکل از قبیله ها و مذاهب مختلف است. گروه بودایی سینهالایی اکثریت جامعه سریلانکا را تشکیل می دهد. تنش های مذهبی و قومی در این کشور افزایش یافته است. سریلانکا شاهد یک جنگ داخلی 10 ساله علیه شبه نظامیان تامیل و اخیراً خشونت های قومی و قبیله ای بوده است. پس از پایان جنگ داخلی در سریلانکا در سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون مسلمانان خشونت های زیادی را علیه خود در این کشور تجربه کرده اند. رهبران بودایی تندرو جریان خشونت آمیز علیه مسلمانان را هدایت کرده اند و در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ به کسب و کار مسلمانان در سریلانکا حمله شد.

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه