ارسال به دیگران پرینت

کارآفرینی و بازتوانی بانوان سرپرست خانوار در دماوند

در بازدید مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران از دو مرکز کارآفرینی رودهن بر فعالیت گروه‌های همیار در دماوند بر دو محور کارآفرینی و بازتوانی زنان سرپرست خانوار تأکید شد.

کارآفرینی و بازتوانی بانوان سرپرست خانوار در دماوند

۵۵آنلاین :

ثریا شایقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران عصر امروز پس از برگزاری نشست بانوان و خانواده در فرمانداری شهرستان دماوند از دو مرکز کارآفرینی در رودهن بازدید کردند؛ مرکز گروه همیاران بهزیستی رودهن و مرکز خیاطی بانوان کار آفرین از مراکز مورد بازدید بود.

فاطمه خانزادی مسئول امور اجتماعی بهزیستی شهرستان دماوند در بازدید از مرکز همیاران بهزیستی رودهن در مورد این مرکز اظهار داشت: طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی موظف هستیم تا بانوان سرپرست خانواری که از لحاظ ایده‌ها و فکر همسان و در رده سنی 20 تا 50 سال دارای توانایی کار کردن هستند را جمع‌بندی کنیم.

وی ادامه داد: تعداد گروه‌های همیار از پنج گروه نه نفر تشکیل می‌شود که در حال حاضر در شهرستان دماوند سه گروه همیار در رودهن، گیلاوند و آبسرد وجود دارند.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی شهرستان دماوند در مورد هدف از تشکیل این گروه‌ها بیان کرد: این گروه‌ها علاوه بر کارآفرینی، اشتغال به وجود می‌آورند و توسط بهزیستی از لحاظ امکانات و تجهیزات مورد حمایت قرار می‌گیرند، باید بتوانند بازتوانی انجام دهند.

خانزادی با اشاره به نحوه فعالیت گروه همیار گفت: یک گروه همیار، گروه دیگری را تشکیل می‌دهد که خوشبختانه افرادی در این گروه‌ها بودند که بعد از مدتی وام خوداشتغالی دریافت کرده و توانستند اشتغالزایی انجام دهند.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌هایی که در این گروه انجام می‌شود این است که افراد را وارد این گروه‌ها می‌کنیم و پس از توانمندسازی، آنها به صورت جداگانه به کارآفرین تبدیل می‌شوند و افراد جدیدی وارد گروه‌ها خواهند شد.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی شهرستان دماوند در مورد نوع فعالیت مرکز همیاران بهزیستی رودهن خاطرنشان کرد: این مرکز از اردیبهشت ماه سال گذشته با تعداد پنج نفر شروع به کار کرده و محصولاتی از شمال کشور که تولید خود این افراد است به فروش می‌رسد؛ هم‌چنین دستگاه سبزی خوردکن و بسته‌بندی نیز در این مرکز وجود دارد که توسط بهزیستی خریداری شده است.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه