ارسال به دیگران پرینت

بازار کار کانادا جان گرفت

برای سومین ماه متوالی روند اشتغال زایی مثبت در کانادا حفظ شد.

بازار کار کانادا جان گرفت

به دنبال بازگشایی بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه کاهش شیوع ویروس کرونا، روند اشتغال زایی در دومین اقتصاد بزرگ آمریکای شمالی کماکان مثبت باقی مانده است تا جایی که در ماه ژوییه برای ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از بیکاران در این کشور اشتغال زایی صورت گرفته است. بدین ترتیب در مجموع سه ماه اخیر اقتصاد کانادا بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است با این حال با توجه به نابود شدن حدود سه میلیون فرصت شغلی در کانادا به دنبال شیوع کرونا، نرخ بیکاری در سطح بالاتری از قبل بحران قرار دارد. 

انتظار می رود با توجه به بازگشت تدریجی بنگاه های اقتصادی و حمایت ها دولت های محلی، اشتغال زایی برای ماه پیش رو نیز در سطح مطلوبی باقی بماند. با این حال برخی از کارشناسان نگران اند کم کم بازار کار به هسته سخت اشتغال زایی برسد چرا که تاکنون بیشترین سهم از مشاغل ایجاد شده مربوط به مشاغل پاره وقت بوده تا جایی که در ماه ژوییه بیش از ۳۴۳ هزار شغل ایجاد شده پاره وقت و تنها بیش از ۷۳ هزار فرصت شغلی تمام وقت بوده است. 

برت هاوز- کارشناس مسایل اقتصادی در بانک نوا اسکوشیا گفت: در نگاه اول با یک روند مثبت روبرو هستیم اما نباید فراموش کنیم که ایجاد مشاغل پایدار کار پرهزینه تر و زمان بر تری خواهد بود. 

متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۶۱ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۲ با ۱۳.۱ درصد بوده است.

در بین مشاغل مختلف، بیشترین اشتغال زایی مربوط به بخش خدمات بوده است و پس از آن نیز خرده فروشی قرار دارد. به تفکیک استانی نیز در ماه ژوئن بیشترین اشتغال زایی مربوط به استان اونتاریو بوده است.   

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه