ارسال به دیگران پرینت

اهمیت عکاسی صنعتی محصولات در بازاریابی و فروش

امروزه شما می‌توانید رابطه مستقیم بین برندینگ و فروش محصولات را بیشتر از گذشته درک کنید. در واقع مجموعه‌ای متشکل از نام تجاری، لوگو، طراحی و عکسهای با کیفیت از محصولات در برند سازی هر تجارتی تاثیر گذار است. وقتی شما در اولین نگاه مشتریان‌‌تان، خدمات و فعالیت کسب و کارتان را به طور واضح و روشن معرفی کنید، به طور قطع می‌توانید تاثیر بسزایی در اعتماد سازی آن‌ها داشته باشید. اگر شما هم یکی از مدیران شرکت‌های صنعتی هستید، به احتمال زیاد به دنبال بهترین و موثر ترین راه برای معرفی هر چه بیشتر محصولات و خدمات خود می‌باشید. برای دستیابی به این موفقیت بزرگ، همراه ما باشید تا درباره اهمیت عکاسی صنعتی محصولات در بازاریابی و فروش، اطلاعات جامع و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت عکاسی صنعتی محصولات در بازاریابی و فروش

هدف کسب و کار شما از عکاسی محصولات چیست؟

عکاسی از محصولات تنها برای معرفی محصولی که تصمیم به فروش آن‌ در محیط آنلاین را دارید، انجام نمی شود. عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی دو روش تخصصی برای تهیه عکس از محصولات و خدمات کسب و کارها هستند که برای انجام صحیح آن‌ها، می‌بایست این کار را به افراد با تجربه و ماهر بسپارید. پس برای اینکه هدف از عکاسی صنعتی محصولات را به طور واضح مشخص کنید، باید ابتدا به مفاهیم عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به طور کامل آگاه باشید.

1 - عکاسی صنعتی به عکاسی در زمینه تجارت و بازاریابی می‌گویند که با هدف فروش محصولات یا خدمات انجام می‌شود. برای همین، شناخت جلوه‌های چشم‌گیر یک محصول در ذهن افراد با عکس‌های صنعتی صورت می‌گیرد و مخاطب را قانع و ترغیب می‌کند تا به تصمیم نهایی برای خرید آن کالا برسد. با توجه به این مطالب، عکاسی صنعتی گستره زیادی داشته و عکاسی تبلیغاتی بعنوان بخشی تاثیرگذار در فروش کسب و کارها مکمل آن شناخته می شود. برای مثال، باید بتوانید هر اطلاعاتی که برای معرفی محصولتان نیاز دارید، بصورت برجسته و ریزبینانه نشان دهید. اطلاعات آنقدر جامع و گیرا باشند که برای مخاطب سوالی باقی نماند. رسیدن به این هدف، تنها با بهره گیری از ابزارِ رسانه ای قوی همچون عکاسی صنعتی ممکن خواهد بود. ابزاری که اطلاعات محصولات را در قالب رسانه ای بصری و جذاب به شکلی سریع به مخاطب منتقل می کند.

2 – همان طور که از نام عکاسی تبلیغاتی پیدا است، هدف از این نوع عکاسی، تبلیغات پررنگ برای فروش یک محصول می‌باشد. برای مثال، هم اکنون کالایی را در فروشگاه خود دارید و می‌خواهید فروش آن را چند برابر کنید. با استفاده از عکاسی تبلیغاتی سعی می‌کنید تا بهترین نحو ممکن، شکل مناسبی از محصول برای مخاطب به تصویر بکشید و با کمک این عکسها کمپین تبلیغاتی محصول مورد نظر را اجرا کنید.

اهمیت عکاسی صنعتی محصولات در بازاریابی و فروش

عکسهای صنعتی چه نیازی از مخاطبان را برطرف می‌کنند؟

آمارها نشان می‌دهد که حدود 70 درصد از مشتریان، هنگامی تصمیم به خرید یک محصول می‌گیرند که عکسی صحیح و بدون ابهام از کالا را ببینند. شاید اکنون مفهوم این جمله برای شما دقیقا مشخص نباشد. اما با ذکر یک مثال، این مفهوم و تاثیر عکاسی صنعتی برای شما روشن خواهد شد.

فرض کنید که تصمیم دارید تا تسمه نقاله‌های لاستیکی تهیه کنید. برای خرید این کالا مرورگر را باز می‌کنید و به دنبال عکس برای مشاهده و سپس خرید این محصول هستید. البته ممکن است غیر از عکس، به متن‌های نوشته شده برای خرید تسمه نقاله‌های لاستیکی هم توجه کنید ولی خوب است بدانید که این احتمال خیلی کم است. به احتمال زیاد با دیدن عکس‌های متفاوت، متوجه می‌شوید که استحکام تسمه‌ها در نقاله‌های لاستیکی خیلی مهم است. پس تصمیم می‌گیرید محصولی را بخرید که عکس آن، بازتاب دهنده این موضوع باشد و به دنبال محصولی نخواهید رفت که ویژگی‌های کلی تسمه نقاله بر روی آن نوشته شده باشد. به همین خاطر، عکس‌های صنعتی به شما کمک می‌کنند تا هر چیزی را که از خصوصیات محصول می‌خواهید در محیط بصری ببینید و اعتمادتان نسبت به کیفیت محصول جلب می‌شود.

اهمیت عکاسی صنعتی محصولات در بازاریابی و فروش

چرا فروش شما با استفاده از عکاسی صنعتی محصولات رشد می‌کند؟

هیچ چیز همانند یک تصویر خوب از محصول، نمی‌تواند فضای آنلاین کسب و کار شما را حرفه‌ای تر نشان دهد. برای مثال، اگر در وبسایت‌تان بتوانید تصاویر با کیفیتی که تمام آن چه که مخاطب از محصول می‌خواهد را تهیه کنید، اعتبار تجارت شما بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. سپس جذابیت آن در ذهن بیننده بیشتر خواهد بود و محصولات شما در بین رقبا ارزش بیشتری پیدا می‌کند. در نهایت، کسب و کار تجاری شما با افزایش فروش محصولات رشد می‌کند. دقت داشته باشید که افزایش فروش محصول، تنها با عکاسی صنعتی در محیط آنلاین صورت نمی‌گیرد. عکاسی صنعتی محصولات هم در بستر آنلاین و هم در پلتفرم‌های چاپی سبب می‌شود تا بازاریابی شما از محصولات‌تان بیشتر از پیش ارزش پیدا کند، اعتماد مشتریان نسبت به شما و محصولات‌تان بیشتر شده و در نهایت، تعداد فروش ماهانه و سالیانه محصولات شما نسبت به قبل با رشد چشم‌گیری روبه‌رو خواهد بود.

 

برای عکاسی صنعتی محصولات به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

هدف از عکاسی (چه عکاسی ساده و چه عکاسی صنعتی از محصولات)، ارائه تصویر است. اما هدف نهایی در عکاسی صنعتی محصولات که از همان ابتدا به آن فکر می‌کنیم، ارائه تصویر واقعی و با کیفیت از ویژگی‌ها، کاربردها و کارایی یک محصول است. در واقع هیچ زرق و برق اضافه‌ای در عکاسی صنعتی محصولات وجود ندارد. اما همچنان تاکید عکاس و مدیر فروش محصولات بر این است که کیفیت عکس‌ها به واقعیت نزدیک باشد. البته عکاسی صنعتی محصول هنگامی به طور صحیح و اصولی انجام می‌شود که عکاس، شناخت کافی درباره کاربرد محصول داشته باشد تا بتواند زاویه درست محصول را در تصویر  ثبت کند. از طرفی، نور پردازیِ محصول هم باید به گونه‌ای باشد که تمامی اجزای محصول ما به طور شفاف دیده شود و هیچ بخش مبهمی در تصویر وجود نداشته باشد. اهمیت عکاسی صنعتی در فروش به آن‌جایی باز می‌گردد که بعضی از محصولات تنها با یک عکس به طور کامل معرفی می‌شوند. اما بعضی از محصولات هم به لحاظ ساختار و ویژگی های متعدد به عکاسی از زوایای مختلف نیاز دارند.

عکاسی صنعتی خود را به چه مجموعه‌ای برون سپاری می‌کنید؟

امروز با وجود دوربین های دیجیتال شاید عکاسی خیلی ساده شده باشد، اما عکاسی صنعتی یک مهارت تخصصی است که هر عکاسی توانایی انجام آن را ندارد. تجربه و تخصص در انتخاب زاویه مناسب محصول، نورپردازی مناسب و ادیت حرفه ای مواردی هستند که عکاس خبره را از سایرین متمایز می کند و این موارد در رزومه و پروژه های انجام شده ی هر عکاسی کاملا مشهود است. با توجه به اهمیت بالایی که عکاسی صنعتی محصولات در افزایش یا کاهش فروش محصولات شما دارد، باید انجام این بخش را به مجموعه ای بسپارید که تسلط کامل بر ابزارها و تکنیک های مختلف برای عکاسی تخصصی و با کیفیت داشته باشد. برای پی بردن به تسلط این مجموعه می‌توانید رزومه و پروژه های عکاسی انجام شده آن‌ها را بررسی و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

خوشبختانه استودیو مانی یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه عکاسی صنعتی محصولات و عکاسی تبلیغاتی است که با رعایت اصولی تمام نکات، ابزار قدرتمندی را به شما ارائه می‌دهد. با این ابزار قدرتمند می‌توانید بسیاری از مشتریان‌تان را نسبت به خرید محصولات‌تان ترغیب کنید!

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه