ارسال به دیگران پرینت

یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

تاکید رئیسی بر اجرای عدالت یارانه جدید | واریز یارانه جدید به حساب همه

​رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت در پرداخت یارانه ها گفت: در این زمینه باید به عدالت عمل کرد.

تاکید  رئیسی بر اجرای عدالت یارانه جدید | واریز یارانه جدید به حساب همه

دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت  یارانه جدید آغاز شد.به هر نفر از مشمولان یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند و تاکید کرد که در این زمینه باید به عدالت عمل کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت.

در میانه ماه خرداد هنوز موعد قطعی واریز یارانه‌ جدید مشخص نیست، اما دولت بر فهرست یارانه‌بگیران اضافه کرده است.

این افراد کسانی هستند بعد از اجرای اصلاحات ارز ترجیحی، از دریافت یارانه جدید محروم شدند اما از طریق سامانه ثبت اعتراض وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکایت خود را ثبت کردند.

داریوش ابوحمزهء، معاون رفاهی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این باره گفت: تعداد چهار میلیون نفر برای دریافت یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی شدند.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در این باره به تجارت‌نیوز گفت: گروه جدید فقط مبلغ را دریافت می‌کنند اما حق برداشت از آن را ندارند.

وی افزود: این وضعیت کماکان تا پایان بررسی صلاحیت معترضان مورد نظر ادامه می‌یابد.

در جریان ثبت درخواست معترضان و جاماندگان یارانه جدید، دولت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مسئول نام‌نویسی از متقاضیان کرد اما در نهایت مسئولیت بررسی و احراز صلاحیت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در همین رابطه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: تمام معترضانی که شکایت خود را از طریق این سازمان ثبت کردند به وزارت تعاون معرفی شده‌اند و هنوز وضعیت این گروه برای دریافت یارانه مشخص نیست.

وی در عین حال در مورد موعد امکان برداشت واریزی خرداد گفت: هنوز به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغی  نشده است اما به احتمال زیاد تا چند روز آینده دراین خصوص اطلاع رسانی می‌شود.

به دنبال اجرای برنامه اصلاحات ارز ترجیحی، دولت از محل ادغام یارانه‌های نقدی و معیشتی، واریزی جدیدی تعریف کرد. این یارانه ماهیتی غیر نقدی دارد و با هدف تامین اقلام ضروری به دهک‌های اول تا دهم پرداخت می‌شود.

به دلیل مهیا نبودن زیر ساخت توزیع الکترونیکی، این یارانه برای دو ماه اول به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما دولت امکان برداشت همه آن را به صاحبان حساب نداد.

دادن حق برداشت یارانه خرداد از این حیث دارای اهمیت است که می‌تواند مبنای واریزی ماه‌های بعدی باشد.

یارانه جدید

​داریوش ابوحمزه  در مورد آخرین وضعیت ثبت اعتراض مردم در سامانه حمایتی وزارت تعاون اظهار داشت: از زمان ثبت اعتراضات مردم تاکنون در قالب دو فهرست سه میلیون نفری و یک میلیون نفری که در مجموع بیش از چهار میلیون نفر می‌شوند، به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای بررسی وضعیت خانوار معرفی شده‌اند.

وی این نکته را هم گفت: کلیه کسانی که متقاضی رسیدگی به وضعیت دهک‌بندی خانوار خود بوده‌اند با دستور رئیس جمهور یارانه معیشتی اردیبهشت‌ماه را دریافت کرده‌اند، اما هنوز قابل برداشت نیست تا وضعیت بعد خانوار و دهک‌بندی آنها مشخص شود.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کسانی که از خانواده ازدواج کرده‌اند، اما سیستم خانواده خود را جدا نکرده‌اند، می‌توانند با  تشکیل خانوار جدید یارانه‌ای بعد خانواده خود را تغییر دهند، اما کسانی که مجرد هستند برای جدا کردن خانوار خود باید منتظر تصمیم دولت باشند و ما پیشنهادی به دولت ارائه کرده‌ایم که افرادی از خانوار که از سن مشخصی که دولت تعیین خواهد کرد بیشتر باشند و دارای درآمد مستقل باشند بتوانند ساختار خانواده خود را جدا کنند. البته این امر نیاز به مصوبه هیأت دولت دارد.

ابوحمزه همچنین عنوان کرد: کسانی که به سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها معرفی شده‌اند، می‌توانند از طریق دفاتر پلیس +10 ساختار خانواده خود را تفکیک کنند و بعد از آن اطلاعات جدید خانوار از طریق سازمان هدفمندی به وزارت رفاه اعلام می‌شود که در آن صورت دهک‌بندی جدید را مشخص می‌کنیم و اگر خانوارهای جدید و همچنین خانوارهایی که تاکنون یارانه دریافت نکرده‌اند و متقاضی دریافت یارانه از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها شده‌اند، چنانچه در 9 دهک پایین درآمدی قرار گیرند، مشمول یارانه معیشتی می‌شوند و اگر جزو دهک پردرآمد دهم باشند مشمول نخواهند شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      گرانی بیداد می کند سید

    • جواد ارسالی در

      حرف از عدالت اجتماعی میشه تن و بدن مردم میلرزه که دوباره چه خوابی برای مردم بدبخت ایران دیدن

    • ناشناس ارسالی در

      سلام آقا چوقت تکلیف یارانه ما معلوم میشه

    • رضا ارسالی در

      مردم و بدبخت بیچاره از دست شماها چقد بکشم خدا خیرتون نده ما ادمیم انسان باشید من دیگه نمیتونم راحت برم خانه ام تو روی زن و بچه ام نگاه کنم بچه ام ده ماهشه از خدا بیخبرا بسه بسه دیگه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه