ارسال به دیگران پرینت

یارانه نان | قیمت نان

قیمت نان گران می شود؟ | خبر سخنگوی دولت درباره اجرای یارانه نان

سخنگوی دولت تاکید کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در حوزه نان نخواهیم داشت بلکه پرداخت یارانه‌ها برای نان سنتی اصلاح خواهد شد.

قیمت نان گران می شود؟ | خبر سخنگوی دولت درباره اجرای یارانه نان

​یارانه نان یارانه جدید است که قرار است به زودی در کشور اجرایی شود. یارانه نان در حال حاضر فقط در استان زنجان اجرا شده است. یارانه نان به گفته مسئولین متعلق به همه مردم است.یارانه نان قرار است به هر کد ملی اختصاص یابد.در ادامه آخرین خبرها از یارانه نان را می خوانیم.

یارانه نان

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، درباره اینکه گفته می‌شود طرح پایلوت اجرا شده در استان زنجان برای دادن نان به مردم خبر از افزایش نرخ این کالا و حتی جیره‌بندی آن می‌دهد، گفت: هیچ‌گونه تغییری در حوزه نرخ نان، یارانه نان و مبلغ پرداختی از جیب مردم برای این کالا در دستور کار دولت نیست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما در حال اصلاح در شیوه تخصیص یارانه هستیم که آن را هم به شیوه آزمایشی در برخی از استان‌ها انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: از مردم زنجان بپرسید آیا نرخ نان تغییر کرده است؟ آیا مشکلی در دسترسی به نان ایجاد شده است؟ آیا تغییری صورت گرفته است؟ هیچ‌گونه قراری مبنی بر این نیست که تغییری صورت گیرد؛ بلکه قرار است پرداخت یارانه‌ها بهینه و نظام توزیع‌‌اش با حفظ همین پرداخت‌ها از جیب مردم نسبت به خرید نان سنتی اصلاح شود.

یارانه نان

طرح آزمایشی فروش نان کیلویی، نخستین بار در شهرستان‌های پارسیان هرمزگان و لردگان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان پارسیان گفت: نان لواش کیلویی ۴۰ هزار ریال در نانوایی‌های شهرستان توزیع می‌شود و این طرح شامل نان سنگگ و نان‌های صنعتی نمی‌شود.

طرح آزمایشی فروش نان کیلویی، نخستین بار در شهرستانهای پارسیان هرمزگان و لردگان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

 معاون عمرانی فرمانداری شهرستان پارسیان گفت: طرح فروش کیلویی نان در ۳۵ نانوایی لواش این شهرستان اجرا شد.

مبارک قاسمی افزود: جلوگیری از کم فروشی، افزایش کیفیت نان و رضایت مشتری از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

وی گفت: نان لواش کیلویی ۴۰ هزار ریال در نانوایی‌های شهرستان توزیع می‌شود و این طرح شامل نان سنگگ و نان‌های صنعتی نمی‌شود.

شهرستان پارسیان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان هرمزگان قرار دارد.

رئیس جهادکشاورزی لردگان نیز گفت: با مصوبه شورای آرد و نان، نان به صورت کیلویی به فروش می‌رسد.

امیری افزود: در این طرح چانه نان از ۲۰۵ گرم به ۲۲۰ تا ۲۳۰ گرم رسیده است.

وی گفت: در طرح فروش کیلویی نان هر یک کیلو نان (معادل ۷ قرص نان) سه هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

امیری با بیان اینکه هم اکنون ۵۳ واحد نانوانی در شهرستان لرگان مشغول فعالیت اند، افزود: ماهانه ۹ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد بین نانوایی ها‌ی این شهرستان توزیع می‌شود.

یارانه نان

سیدمحمد اسحاقی در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات اجرای طرح اصلاح یارانه نان اظهارکرد: در اصلاح نظام پرداخت یارانه به جای پرداخت یارانه به واردکننده این مبلغ به مردم پرداخت می‌شود و یارانه نان نیز به طور مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه در استان زنجان و قزوین زیرساخت‌های لازم برای پرداخت یارانه نان در حال ایجاد است و از ۱۶ خرداد این طرح در استان گیلان نیز اجرایی می‌شود گفت: به‌روز‌ترین کارتخوان‌های الکترونیکی رایگان در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهر پایلوت اجرای این طرح رشت است و پس از رشت این طرح در شهرهای دیگر گیلان نیز اجرا می‌شود افزود: براساس طرح اصلاح یارانه نان دولت ۱۵ درصد از فروش نان را به عنوان یارانه به نانوا پرداخت می‌کند لذا افزایش قیمتی برای نان نخواهیم داشت و از این پس نقدینگی در نانوایی‌ها رد و بدل نمی‌شود.

اسحاقی با اشاره به اینکه اجرای این طرح تنها برای نانوایی‌های سنتی است که از ۴ هزار و ۹۵ نانوایی در استان گیلان همگی رصد شده و از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۳ نانوایی تاکنون کد درگاه شاپرک را اخذ کردند تصریح کرد: خرید نان با کارت بانکی هر کدام از اعضای خانواده به کد ملی سرپرست خانوار متصل می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه سرانه و سهمیه‌ای جهت خرید نان برای خانوارها در نظر گرفته نشده است ابرازکرد: براساس تراکنش‌های انجام شده میزان مصرف هر خانواده مشخص می‌شود و این صرفاً برای جلوگیری از هدررفت نان بوده که مبالغ بسیار هنگفتی است.

وی عنوان کرد: کارتخوان‌هایی که به نانوایان اعطاء می‌شود دارای سیم کارت‌های نوع APN بوده و قابلیت ترابرد دارد بدین معنا که اگر به هر دلیلی اپراتور آن سیم کارت در روستاها و مناطق بدون آنتن امکان برقراری ارتباط نداشته باشد به صورت اتوماتیک این سیم کارت به اپراتور دیگری متصل می‌شود.

اسحاقی درباره تخلفات برخی نانوایان نظیر کم پخت کردن به بهانه کم شدن سهمیه گفت: میزان آرد توزیع شده بین نانوایی‌های استان، فروردین‌ امسال بیشتر از اسفند و اردیبهشت‌ بیشتر از فروردین بود اما به جهت استفاده صنوف از آرد آزاد امکان فروش آن وجود دارد و نظارت کامل برای جلوگیری از تخلفات در حال انجام‌ است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه