ارسال به دیگران پرینت

بیماری عجیب سردار آزمون |‌ خبر نگران کننده برای سردار آزمون

سردار آزمون احتمالا بازی مقابل بوخوم را از دست داده است.

بیماری عجیب سردار آزمون |‌ خبر نگران کننده برای سردار آزمون

رسانه آلمانی از جزئیات بیماری سردار آزمون مهاجم ایرانی بایرلورکوزن خبر داد. سردار آزمون متولد 11 دی 1373 در گنبد کاووس است. سردار آزمون اصالتا ترکمن است. عکس جدید سردار آزمون به همراه نامزدش را در ادامه مشاهده می کنید. ‌سردار آزمون در ماه می در کازان ظاهرا بچه دار شده اما مسئولیت بچه را نمی پذیرد.

تیم فوتبال بایرلورکوزن فردا(یکشنبه) در رقابت های بوندسلیگا باید به مصاف تیم بوخوم برود.

در همین رابطه سیوان سرمربی لورکوزن در نشست خبری پیش از بازی اعلام کرد سردار آزمون بیمار است و هنوز حضورش در بازی با بوخوم مشخص نیست.

 

سایت «ligainsider» آلمان درباره جزئیات بیماری ستاره تیم ملی ایران، نوشت: سردار آزمون مهاجم ملی پوش ایرانی لورکوزن در حال حاضر با بیماری سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کند و هنوز به بهبودی کامل نرسیده و حضورش در بازی با بوخوم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آزمون در دو دیدار آخر تیم ملی کشورمان مقابل کره جنوبی و لبنان در مقدماتی جام جهانی 2022 حضور داشت. او بعد از بازگشت به آلمان یک بازی نیز انجام داد ولی اکنون بیمار شده احتمال دارد بازی با بوخوم را از دست دهد.

رسانه اندونزیایی indosport با اشاره به علاقمندی تیم فوتبال آث میلان برای خرید مهدی طارمی مهاجم پورتو پرتغال نوشت این تیم ایتالیایی در صورت ناکامی در جذب طارمی ۳ مهاجم آسیایی دیگر از جمله سردار آزمون را مدنظر قرار داده است.

این رسانه نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران باشگاه میلان علاقه زیادی به سبک بازی انفجاری مهدی طارمی در پست مهاجم دارند.

 

با این حال، آث میلان در تابستان امسال مانعی برای جذب این بازیکن ۲۹ ساله پیش رو دارد. خبر می‌رسد که روسونری‌ها در پذیرش قیمت ۲۰ میلیون یورویی که باشگاه پورتو برای این بازیکن تعیین کرده است، مشکل دارند.

بیماری عجیب سردار آزمون |‌ خبر نگران کننده برای سردار آزمون 8

آث میلان در فصل آینده به نیروی جدیدی در بخش تهاجمی خود نیاز دارد. دلیل آن این است که دو مهاجم اصلی روسونری یعنی اولیویه ژیرو و زلاتان ابراهیموویچ وارد سن بالای ۳۵ سال شده اند. از نظر آماری، مهدی طارمی واقعا می‌تواند گزینه قانع کننده‌ای برای پرکردن خط حمله میلان باشد. او در این فصل در ۲۴ بازی برای پورتو در لیگ توانسته ۱۴ گل به ثمر برساند و ۱۲ پاس گل بدهد.

 

اگر میلان نتواند مهدی طارمی را به سن سیرو بیاورید، در واقع سه بازیکن دیگر از آسیا وجود دارند که کمتر از طارمی نیستند و می‌توانند گزینه‌ای برای میلان در بازار نقل و انتقالات آینده باشند.

نام اول سردار آزمون است. در صورتی که میلان تابستان امسال مهدی طارمی را به خدمت نگیرد این بازیکن ایرانی، می‌تواند گزینه خط حمله این تیم باشد.

رکورد چشمگیر او در رقابت‌های اروپایی یکی از دلایلی است که میلان را به فکر جذب سردار آزمون می‌اندازد.

در حال حاضر سردار آزمون برای بایر لورکوزن در لیگ آلمان بازی می‌کند. این مهاجم ۲۷ ساله که در میانه فصل با لورکوزن قرارداد امضا کرد، تنها ۶ بازی بدون گلزنی برای این تیم انجام داده است.

با این وجود، سردار آزمون توانست با باشگاه قدیمی خود، زنیت سن پترزبورگ، عملکرد درخشانی داشته باشد.

سردار آزمون در چهار فصل ۱۰۴ بازی برای زنیت سن پترزبورگ در تمامی رقابت‌ها انجام داد و با ۶۲ گل زد و ۲۳ پاس گل داد.

او همچنین عضو مهمی از باشگاه در کسب سه عنوان قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام روسیه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بود.

گزینه بعدی هی چان هوانگ است. بازیکنی که به عنوان وینگر بازی می‌کند و شم گلزنی بسیار بالایی دارد.

هی چان هوانگ در این فصل به صورت قرضی در باشگاه لیگ برتری ولورهمپتون انگلیس حضور دارد. این بازیکن ۲۶ ساله در ۲۴ بازی به میدان رفته و تنها ۵ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است.

در همین حال، زمانی هی چان هوانگ که به عنوان یک مهاجم مورد اعتماد قرار گرفت، توانست در چهار باشگاه قبلی، یعنی ردبول سالزبورگ، اف سی لیفرینگ، هامبورگر اس وی و لایپزیش در ۱۳۳ بازی ۵۲ گل بزند.

آخرین گزینه الدور شومورودوف است. این مهاجم ازبکستانی در حال حاضر برای تیم رم بازی می‌کند. این بازیکن ۲۶ ساله در ۳۲ بازی در تمامی رقابت‌ها ۴ گل به ثمر رسانده و ۵ پاس گل داده است.

ستاره ملی‌پوش در رصد اسکاتلندی‌ها

یکی از رسانه اسکاتلند در گزارشی تاثیر یکی از بازیکنان ملی‌پوش ایران را در جام جهانی ۲۰۲۲ بررسی کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه دوم با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا(اسکاتلند و اوکراین/ولز) همگروه شد. در همین رابطه از هفته گذشته رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی گزارش‌های متعددی از تیم ملی کشورمان نوشتند تا شناخت خوبی از رقیب خودشان در جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشند.

در جدیدترین این گزارش‌ها صفحات فوتبالی اسکاتلند هم دست به کار شدند. در همین رابطه صفحه «Scotty Futbol» به معرفی بهترین بازیکن ایران پرداخت و سردار آزمون را به عنوان ستاره خطرناک یوزها معرفی کرد.

این رسانه اسکاتلندی نوشت: برجسته‌ترین بازیکن ایران، سردار آزمون است که در نقل و انتقالات زمستانی از زنیت راهی بایرلورکوزن آلمان شد.

به طور کلی بازیکنی برجسته است که خط دفاع ما را تست خواهد کرد.

شاگردان اسکوچیچ در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ در تاریخ ۳۰ آبان باید به مصاف انگلیس برود.

زادگاه : گنبد کاووس

قد : ۱٫۸۵ متر

رشته ورزشی : فوتبال

پُست : مهاجم

زندگی شخصی سردار آزمون

سردار آزمون در 11 دی ماه 1373 در گنبدکاووس واقع در استان گلستان به دنیا آمد. او یک ترکمن اصیل است که به این اصالت افتخار می کند. پدرش خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است که در حال حاضر به مربی گری والیبال مشغول است. مادرش خانه دار است و تنها یک خواهر به نام سولماز دارد.

ماجرای نامگذاری سردار آزمون

پدر و مادر سردار، ابتدا می خواستند نام او را پژمان بگذارند. اما پدربزرگ او مانع شد. چون عقیده داشته است نام پژمان که معنی آن پژمرده است، نمی تواند مناسب باشد، به همین دلیل منصرف شدند و نامش را سردار به معنی سربلند گذاشتند.

سردار آزمون در آذرماه سال ۹۱ به باشگاه روبین کازان روسیه پیوست. او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت مرحله پلی آف لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل زد.

سردار آزمون برای نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۴ مورد توجه مسئولان باشگاه های فوتبال بارسلونا، لیورپول، میلان، یوونتوس و آرسنال قرار گرفت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‎روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند.

سردار آزمون وقتی تنها 17 سال داشت به لیگ روسیه رفت و برای روبین کازان بازی کرد. استعدادی شگرف از یک بازیکن شگفت انگیز و درخشش در سرمای روسیه باعث شد آوازه اش از مرزهای سیبری هم فراتر برود، آن طرف تر و به غرب اروپا. استعدادیاب های آرسنال، سردار آزمون را در اسپانیا دیدند و البته پسندیدند. خیلی زود آرسن ونگر بزرگ در موردش تحقیق کرد و سپس ایمیلی از لندن به کازان رسید. به باشگاه روبین: «ستاره جوان تان را می خواهیم، دو میلیون پوند هم می دهیم.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه