ارسال به دیگران پرینت

حاج رضایی: چطور کسی را که یک سال مسئولیت فدراسیون در اختیارش است رد صلاحیت شد؟/‌ شائبه مهندسی انتخابات وجود دارد و خوشبین نیستم

کارشناس فوتبال می‌گوید در نسبت به انتخابات فدراسیون خوشبین نیست.

حاج رضایی: چطور کسی را که یک سال مسئولیت فدراسیون در اختیارش است رد صلاحیت شد؟/‌ شائبه مهندسی انتخابات وجود دارد و خوشبین نیستم

امیر حاج رضایی پیرامون انتخابات فدراسیون فوتبال و رد صلاحیت سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال به رادیو ایران گفت: من فقط اسم بهاروند را شنیدم و هیچ شناختی از ایشان ندارم بنابراین در موردش قضاوت نمی‌کنم، این را هم یادآور شوم مسئولین و کسانی که صلاحیت‌ها را تأیید یا تکذیب می کردند را نیز نمیشناسم اما، سوال مهمی که پیش می‌آید این است که چگونه است شما کسی را رد صلاحیت کردید که بیش از یک سال است که زمام امور فدراسیون فوتبال در دست ایشان است.

حاج رضایی در ادامه تصریح کرد: شاید بهاروند ابتدا صلاحیت این را داشته است که سرپرستی فدراسیون را بر عهده بگیرد اما الان چه اتفاقی افتاده است که در مدتی کوتاه صلاحیتش را از دست داده است. از تاریخ بیستم دی ماه که آخرین روز ثبت نام کاندیدا بود همه تأکید داشتیم که تمام مسائل انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال شفاف و بر اساس راستی آزمایی باشد ولی می بینیم که جزئیات را به اطلاع افکار عمومی نمی رسانند که چرا بهاروند آمد و حالا رد صلاحیت شد. چه اشکالی دارد که واضح و آشکار همه دلیل رد صلاحیت بهاروند را بدانند؟

کارشناس حوزه فوتبال در پاسخ به اینکه مهندسی انتخابات در این کارزار انتخاباتی ممکن است اتفاق بیفتد عنوان کرد: تغییراتی در روسای هیأت چند استان به طور سریع انجام دادند و و با تشکیل مجمع رئیس جدید انتخاب کردند و درباره جزیره کیش هم رئیس فدراسیون به تنهایی می تواند تصمیم بگیرد و نیازی به مجمع نیست که بهاروند رئیس منطقه آزاد کیش را هم انتخاب کرد که شائبه ها را برای مهندسی انتخابات بیش‌تر می‌کند و در حالی که یک سال از زمان تصدی گری رئیس منطقه آزاد کیش باقی مانده بود، آن شخص را برکنار و فرد مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و این را تأکید می کنم که به انتخابات پیش رو خوش بین نیستم.

حاج رضایی در ادامه افزود: جامعه فوتبال در این انتخابات نماینده دارد و با دوره‌های گذشته تفاوت دارد و خیلی از افراد معتقد بودند علی کریمی و دو نواب رئیس پیشنهادی او رد صلاحیت می شوند که با تأیید اینان جامعه اعتمادش جلب شد.

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به اینکه این مجمع به علی کریمی و علی کریمی‌ها رأی می‌دهد پاسخ داد: گذشته برای من تاریک بوده است و نمیخواهم گذشته را به 10 اسفندماه بچسبانم ولی من را می ترساند، به این علت که در دوران های گذشته نیز خیلی کارها کردند، لابی کردند، اینو آن را دیدند تا هرچه که میخواست بشود اتفاق افتاد اما حالا از خلوت‌ها و نشست های پنهانی آگاهی نداریم و بازهم تکرار می کنم خوشبین نیستم و فوتبال را یک ورزش سیاسی می دانم بنابراین از نهادهای قدرتمند برای نشاندن آدم های مورد علاقه خود به صندلی ریاست فدراسیون فشارهایی وارد می شود.

حاج رضایی در پاسخ به اینکه اگر بین این 4 گزینه کسی به غیر از علی کریمی فوتبالی رأی بیاورد مشخص است سایر کاندیدا لابی قوی داشته‌اند و چون علی کریمی اعلام کرده بود اهل لابی نیستم و هرکس دوست دارد به من رأی دهد در قبال انتخاب کسی به غیر از علی کریمی مشکلی بوجود خواهد آمد گفت: اگر شما از اهرم‌های قدرت که به آن نزدیک هستی استفاده کنی رایزنی محسوب نمی‌شود و آن سو استفاده از افراد قدرتمند است، و منظور علی کریمی از استفاده نکردن از فعل رایزنی کردن منظورشان این بوده است که من اهل معامله نیستم. این نکته را هم یادآور شوم که اگر علی کریمی انتخاب نشود انتخابات مخدوش نیست ولی به عنوان یک فوتبالی تمایل دارم علی کریمی انتخاب شوند اما اگر انتخابات صحیح، شفاف و عادلانه صورت بگیرد هرکسی انتخاب شود اشکال ندارد.

امیر حاج رضایی در پاسخ به اینکه توانمندی اقتصادی رئیس بعدی فدراسیون چقدر مهم است ادامه داد: علی کریمی خیلی ساده وارد انتخابات نشده است و حتماً گروه مشاورانی دارند و حتماً اگر به آن صندلی برسند از یک کادر قدرتمند استفاده خواهد کرد، ولی سابقه آن دو بزرگواری که 14 سال تصدی فدراسیون را عهده دار بودند از ذهن من فراموش نمی شود.

جالب است علی کفاشیان در برنامه‌ای شرکت می‌کنند و اصلاً پاسخگو نیستند و تنها می‌گویند اگر اینها آمدند و دو صعود به جام جهانی داشتند حتماً کارشان را درست انجام داده‌اند و ما آن ها را قبول داریم که من در پاسخ به کفاشیان لازم است بگویم قبل از انقلاب در سال 1978 دو قاره یک نماینده داشت و تیم ملی فوتبال ایران تنها نماینده آسیا و اقیانوسیه بوده است ولی آن دو دوره ای که زمان شما و همکارتان بود قاره آسیا 4/5 سهمیه داشته است و پشت آن سنگر نگیرید و خودتان را پنهان نکنید و به حیف و میل بیت المال بپردازید ، به پول‌هایی که به مربیانی که نباید پرداخت می‌کردید و پرداخت کردید و ده‌ها سوال است که پیرامون پرونده های مالی دو فدراسیون شما که ضابطین قضایی به آنها باید رسیدگی کنند.

به عنوان کسی که 70 سال است در فوتبال زندگی می کنم به این مفهوم نیست که همه چیز را می دانم ولی تجربه من می گوید روسای قبلی فدراسیون نه تنها پاسخگو نیستند بلکه از این جامعه نهیف فوتبال طلبکار هم هستند و پشت آن دو جام جهانی که میلیاردها تومان هزینه کردند و حالا آن را به رخ کاندیدای آینده فدراسیون می کشند و نوک پیکان به سمت علی کریمی است.

حاج رضایی در انتهای صحبت‌های خود افزود: مشکل مجمع انتخاباتی است که باید عادلانه رأی دهد و در گذشته مجامعی که تشکیل شدند به هیچ عنوان عادلانه رأی ندادند و دوره ی اول ریاست کفاشیان تنها خود ایشان گزینه بودند و اعضای مجمع قیام کردند و ایشان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

حاج رضایی در پایان در پاسخ به اینکه هرکدام از این 4 گزینه که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدند مهم‌ترین و اولین اولویتشان چه باید باشد گفت: به نظرم، از آنجا که من صراحت لهجه دارم و قصد ندارم غیر مودبانه صحبت کنم و اولویت اول و اساسی رئیس آینده فدراسیون پاک سازی از خود فدراسیون فوتبال است.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه