ارسال به دیگران پرینت

رئیس کمیته ملی المپیک | المپیک ژاپن صددرصد برگزار می‌شود

در ورزش ایران اتفاقات بزرگی افتاده، قبل از انقلاب ورزش بسیار محدود بود اما امروز یک ملت درگیر ورزش هستند. شما می بینید که وقتی تیم‌های فوتبال ما در مسابقات حاضر می‌شوند، نزدیک به 40 میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک   |   المپیک ژاپن صددرصد برگزار می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به ما پیشنهاد کردند به تعداد ورزشکاران یا دو برابر آنها درخواست واکسن بدهیم.

سیدرضا صالحی امیری در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس بانوان مدال آور پارالمپیکی به مناسبت بیستمین سال تاسیس کمیته ملی پارالمپیک، اظهار داشت: تلاقی ایام دهه فجر و ولادت حضرت زهرا پیام روشنی می‌دهد که ملت ایران پس از 40 سال از سختی‌ها و رنج‌ها عبور می‌کند و در مسیر آسایش و آرامش قرار می‌گیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی فراتر از همه دستاوردهای مادی عزت، هویت، شرافت و اخلاق را برای ایران به ازمغان آورد. امروز مدیون خون‌های شهدایی هستیم که این درخت را آبیاری کردند. در ورزش ایران اتفاقات بزرگی افتاده، قبل از انقلاب ورزش بسیار محدود بود اما امروز یک ملت درگیر ورزش هستند. شما می بینید که وقتی تیم‌های فوتبال ما در مسابقات حاضر می‌شوند، نزدیک به 40 میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند.

صالحی امیری گفت: امروز تک‌رشته‌ای نیستیم، در همه رشته‌ها در آسیا و جهان حضور و هویت داریم و سرآمد هستیم. امروز فقط کشتی و وزنه‌برداری نیستیم. در ده‌ها رشته دیگر فرزندان ایران زمین حضور دارند، قریب به 4 میلیون جوان ایرانی در ورزش قهرمانی حضور دارند و جایگاه ایران در دنیا شناخته شده است. ایران قطب تربیت قهرمان‌ها است، در پارالمپیک هم وقتی آمارها و ارقام‌ را از سال 92 تا امروز می‌بینید در لندن به رتبه یازدهم رسیدند که دستاورد بسیار بزرگی است. در جوانان المپیک به رتبه هفتم جهانی رسیدیم که رویکرد بزرگی است، در آسیا هم رتبه پنجم را داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در مجموع ورزش ایران پس از انقلاب یک جهش پیدا کرد که در جهان زبانزد است، انشاالله در سال 1400 با 6 رویدادی که خواهیم داشت می‌بینید جوانان ما در المپیک، مسابقات داخل سالن تایلند، رویداد کشورهای اسلامی، جوانان آسیا در چین و مسابقات اسکی چین خواهند درخشید. این وعده را می‌دهم که کام ملت شیرین خواهد شد و همزمان امیدواریم این ویروس منحوس هم از کشور ما رخت بر ببندد.

صالحی امیری در مورد برگزاری مراسم امروز اضافه کرد: پارالمپیک در ایران یک جهش کم‌نظیر داشته که باعث تعجب جهانیان شده، مجموعه پارالمپیک کشورمان در آسیا جزو 3 قدرت اول و در سطح جهان هم جزو قدرت‌های مطرح است. امروز پارالمپیک ما هویت بسیار بالایی پیدا کرده و چندبار هم مورد تجلیل فدراسیون جهانی قرار گرفته است. شخص محمود خسروی‌وفا هم مدال بهترین فدراسیون در سطح جهانی را که یک مدال ویژه است دریافت کرده است.

وی افزود: امروز از 4 تن از عزیزان به صورت سنبلیک تجلیل و از سردیس‌های آنها رونمایی شد، این یک پیام روشن دارد که معلولین و جانبازان ما و همه اعضای خانواده بزرگ پارالمپیک مانند افراد سالم مورد حمایت مالی و معنوی قرار می‌گیرند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در آئین‌نامه وزارت ورزش برابری تشویقات وجود دارد، در بودجه، امکانات و تخصیص منابع به پارالمپیک مثل المپیک توجه می‌شود و این حق طبیعی عزیزان است. امیدواریم مسیری که پارالمپیک با خسروی‌وفا آغاز کرده در رویداد آتی که تقریباً در شهریور 1400 در توکیو خواهد بود جهش جدیدی داشته باشد و خبرهای خوبی به ملت بدهد.

صالحی امیری در مورد گلایه مسئولان پارالمپیک نسبت به دریافت قسمتی از بودجه در حالیکه در یازدهمین ماه سال هستیم، گفت: این سئوال را باید از محمود خسروی‌وفا بپرسید.

وی در خصوص شایعاتی که مبنی بر لغو المپیک توکیو مطرح شده، اظهار داشت: هفته گذشته دو نامه داشتیم، یکی از رئیس کمیته المپیک ژاپن بود و اعلام کرد این رویداد را صددرصد برگزار می‌کنیم، مکاتبه‌ای هم از توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم که تأکید کرد صددرصد این رویداد را برگزار می‌کنیم. حتی به ما پیشنهاد کردند به تعداد ورزشکاران یا دو برابر آنها درخواست واکسن بدهیم که به ما بدهند تا به طور سالم در این رویداد حاضر شویم. از نظر آنها این رویداد صددرصد برگزار می‌شود.

صالحی امیری در خصوص چگونگی دریافت واکسن عنوان کرد: سیاست‌واکسن مربوط به ستاد کرونا و وزارت بهداشت، ما دخالتی نداریم، آنها اعلام آمادگی کردند برای تخصیص واکسن به تعداد ورزشکاران ما یا حتی دو برابر سهمیه واکسن بدهند اما نوع و زمان انتخابش بر عهده ستاد کرونا در ورزش است. ان شاءالله با استعلامی که براساس نظر ستاد کرونا می‌گیریم درخواستمان را مطرح می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سئوالی پیرامون ناراحتی ورزشکاران واترپلو گفت: این سئوال را از مهدی علی‌نژاد بپرسید.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه