ارسال به دیگران پرینت

قطر | میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ مشخص شد

با موافقت اعضای مجمع شورای المپیک آسیا قطر به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ و عربستان میزبان بازی های ۲۰۳۴ شدند.


قطر  | میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ مشخص شد

قطرسرانجام پس از رایزنی های گسترده با مقامات ارشد ورزشی کشورهای آسیایی از جمله ایران، موافقت نهایی شورای المپیک آسیا را در سی و نهمین مجمع عمومی او.سی.ای برای میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۳۰ کسب کرد.

پس از میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ در دوحه، کشورهای شرق آسیا با فراهم کردن زیرساخت‌های قدرتمند و ایجاد شرایط لازم برای ۶ دوره متوالی میزبانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی قاره کهن را در اختیار گرفتند؛ چین، کره‌جنوبی، اندونزی، چین و ژاپن کشورهایی بودند که به ترتیب از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۶ میزبانی بازی‌های آسیایی را به نام خود ثبت کرده‌اند.

قطر که خود را متعهد به برگزاری یک رویداد خاطره انگیز تحت عنوان «تجربه‌ای برای یک عمر » عنوان کرده است از طرفی قرار است در سال ۲۰۲۲ میزبانی جام جهانی فوتبال را برعهده داشته باشد.

پیش تر هیات ۱۲ نفره ورزشی قطر هم هفته گذشته و در آستانه برگزاری نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا به منظور رایزنی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ آن هم در شرایط پاندومی کرونا به تهران سفر کرده و با مقامات ارشد ورزشی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

جاسم البوعنین، مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازی‌های۲۰۳۰ و دبیرکل کمیته المپیک قطر هم تاکید کرده است که دوحه فرهنگ و آمیزه‌ای از سنت و مدرنیته را ارایه می‌دهد. ما می‌توانیم اماکن و امکانات آموزشی در سطح جهانی، محل اقامت پنج ستاره و یک شبکه حمل و نقل مدرن بدون ایراد را تضمین کنیم.

اجلاس شورای المپیک آسیا امروز با تصمیم نهایی درباره میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۳۰ به کار خود پایان داد.

همچنین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی چین و ۲۰۲۶ به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.

از ایران سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، سید نصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرستان بازی های المپیک و آسیایی ساحلی در این اجلاس سه روزه حضور داشتند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه