ارسال به دیگران پرینت

شناگران معلول در حال آماده‌سازی خود برای حضور در پارالمپیک توکیو

انجمن شنای معلولان گفت: سه شناگری که امتیاز ورودی به پارالمپیک توکیو را کسب کرده اند در حال آماده سازی خود هستند تا تکلیف آنها برای حضور در پارالمپیک توکیو مشخص شود.

شناگران معلول در حال آماده‌سازی خود برای حضور در پارالمپیک توکیو

محمدحسین اقبالی  درباره وضعیت شاهین ایزدیار اظهار کرد: شاهین ایزدیار به دلیل کرونا چند ماهی از تمرینات شنا دور بود و با هماهنگی فدراسیون شنا تمرینات انفرادی خود را از اوایل مهر در استخر آزادی آغاز کرده است که در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

 وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تشدید بیماری کرونا آیا خطری او را تهدید نمی کند، افزود: در استخر آزادی پروتکل های بهداشتی به گونه ای رعایت می شود که در هر سانس تنها یک شناگر می تواند تمرینات شنا انجام دهد. در حال حاضر نیز که ایزدیار همراه با ۳ ملی پوش شنا از استخر آزادی استفاده می کنند تمرینات آنها انفرادی و در سانس های مختلف انجام می شود تا مشکلی برای هیچ کدام از شناگران پیش نیاید.

اقبالی اضافه کرد: اگر شرایط از نظر بیماری کرونا بهتر شود سعی داریم امکان استفاده از استخر آزادی را برای دو شناگر دیگر خود یعنی سینا ضیغمی و محمدحسین کریمی نیز فراهم کنیم تا در کنار انجام کار بدنسازی، تمرینات شنا نیز داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت شنا برای حضور در پارالمپیک توکیو مشخص شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: هنوز وضعیت شنا برای حضور در پارالمپیک مشخص نیست و ما همچنان منتظر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک هستیم تا ببینیم آیا شناگری به توکیو اعزام می شود یا خیر. البته سه شناگری که رکورد ورودی پارالمپیک را کسب کرده اند در حال آماده سازی خود هستند و ما مشکلی برای اعزام نداریم.

اقبالی همچنین درباره برنامه تمرینی ایزدیار گفت: با توجه به این که ایزدیار هشت ماه از تمرینات آبی دور بود برای بازگشت به رکورد قبلی خود باید چند ماهی تمرینات عمومی و بدنسازی انجام دهد تا کم کم خود را برای انجام تمرینات تخصصی آماده کند. البته وی شناگر حرفه ای است و دقیقا می داند با چه برنامه ریزی پیش برود تا دوباره به اوج آمادگی برسد.

رییس انجمن شنای معلولان در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی که کرونا همه چیز را تحت الشعاع قرار داده، تلاش بر این است که آمادگی شناگران را از نظر مسائل روحی و روانی بالا ببریم و کم کم آنها را برای مسابقات آماده کنیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه