ارسال به دیگران پرینت

فکری: دوست ندارم به هر قیمتی در یک تیم بمانم|استقلال برای پرداخت رضایتنامه به نادری کمک می‌کند

سرمربی استقلال می‌گوید دوست ندارد به هر قیمتی در یک تیم بماند و اصولش را زیر پا بگذارد.

فکری: دوست ندارم به هر قیمتی در یک تیم بمانم|استقلال برای پرداخت رضایتنامه به نادری کمک می‌کند

 محمود فکری در گفت‌وگو با برنامه " فوتبال برتر" درباره حضورش به عنوان سرمربی استقلال اظهار کرد: من سال 86 همزمان با زمانی که بازی می کردم، اولین تجربه مربی گری ام را در لیگ برتر داشتم و چند بازی به عنوان سرمربی کار کردم. بعد از آن در کنار قلعه نوعی به عنوان دستیار حضور داشتم. سال بعد دوباره به عنوان سرمربی در شیرین فراز کار کردم. مجددا با مظلومی و بعد با صمد مرفاوی و یک فصل هم در صبای قم حضور داشتم.

او ادامه داد: بعد در شهرداری جویبار سرمربی بودم. در لیگ دو کار کردم و آنجا فهمیدم می توانم سرمربیگری کنم. پس از آن دوباره با قلعه نویی به استقلال آمدم. سپس در دسته یک حضور داشتم و در تیم های مختلف لیگ یک کار کردم. شرایط طوری بود که خودم دوست داشتم در آن تیم های لیگ یکی کار کنم. من دوست ندارم به هر قیمتی در تیمی بمانم و اصولم را زیر پا بگذارم.

سرمربی استقلال با بیان این که مربیگری شبیه زمان بازیگری است و ابتدا باید پله پله کار کنید، گفت: این باعث می شود یک سری تجربیات را به دست می آورید. اگر مستقیم از بازیگری به مربی گری روی بیاورید اذیت می شوید.

او درباره جداییش اش از نساجی بیان کرد: دوست داشتم به شکل قشنگ تری به استقلال بیایم. متاسفانه نمی دانم چه اتفاقاتی افتاد که یک خورده مسیر به سمت خوبش نرفت که در نهایت باعث شد استعفا دهم و به استقلال بیایم. هر طورکه بخواهم ببینم مدیون تیم نساجی هستم چرا که خودم هم بچه جویبار هستم و در این تیم کار کردم. همه چیز من از نساجی شروع شد و دوست داشتم خیلی زیبا تر و دوستانه تر این جدایی اتفاق بیفتد.

فکری اضافه کرد: یک راه قشنگ هم وجود دارد که مذاکره اتفاق بیفتد و یک راه دیگر هم شکایت است. خود آقای حدادیان بسیار محترم و خیر است اما باشگاه از من 7 میلیارد غرامت خواستند و این مبلغ با مبلغ قراردادم جور در نمی‌آید.

او درباره بازیکنانی که در غیابش جذب شده اند، گفت: مسئولان استقلال کار درستی کردند چرا که تا مربی مشخص شود بازیکنان ممکن است دیگر منتظر نمانند. یک وقتی است می خواهید برای تیم پایین جدول بازیکن بگیرید میتوانید از جوانان یا بازیکنان کمتر شناخته شده استفاده کنیم اما بازیکنی که می خواهید به استقلال بیاورید کیفیتش باید مشخص باشد. بازیکنانی که جذب کردیم توانمند هستند و اگر نمی خواستم از جذب آن ها راضی نباشم تیم را هم قبول نمی کردم. مشکل استقلال بازیکنانش نیست.

سرمربی استقلال ادامه داد: برای موفقیت باید تمام مجموعه خوب عمل کنند. باید صبوری کنیم تا موفق شویم. باید خادمین و خائنین را جدا کنند و ما هم تمام توان‌مان را می گذاریم.

او درباره پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه گفت: جا دارد از آقای خلیل زاده و اعضای هیات مدیره تشکر کنم که واقعا دارند تلاش می کنند. این 5،6 سال جزو سخت ترین سال های استقلال بود و متوجه شدم اکنون تمام بدهی ها را پرداخت کردند. این مساله هم قشنگ نیست که گفتند پول شفر داده شده و باید پول پسرش هم پرداخت شود تا پنجره نقل و انتقالاتی باز شود.

فکری اضافه کرد: از زمانی که من آمدم فضای خیلی خوبی حاکم است و کسی نمی خواهد کار را به نام خودش تمام کند. فضای خوبی وجود دارد و همه هم دارند تلاش می کنند کار خودشان را انجام دهند. همه اجزای یک باشگاه باید خوب کار کنند تا تیم نتیجه بگیرد و در نتیجه گرفتن یک تیم سلسله مراتب نقش دارند.

او درباره جذب محمد نادری بیان کرد: او اکنون یکی از بازیکنان خوب مان است. ما در سمت چپ کمی مشکل داشتیم و اگر نادری تلاش کند و آسیب نبیند می تواند عملکرد خوبی در تیم از خود نشان دهد. با آمدن میلیچ هم خیال مان راحت تر می‌شود. باتوجه به این که الان بحث کرونا است و تماشاگرها نیست فشارها روی نادری کمتر است اما فشار های مجازی به هر حال زیاد است و از پیشکسوتان هم خواستیم که کمکش کنند و امیدوارم بتواند به شرایطی خوبی برسد.                                                               

سرمربی استقلال درباره افزایش مبلغ قراردادهای بازیکنان استقلال گفت: در دنیا هم همین است. در رئال مادرید و بارسلونا هم همین شکل است. تیم های بالای جدولی که برای قهرمانی می جنگند هزینه بیشتری می کنند. تیمی مثل استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی بسته می شود و مبالغشان بیشتر از دیگر تیم ها است.                                                                                             

او درباره ماجرای اختلافات بین برخی از بازیکنان با کادرپزشکی تیم بیان کرد: تیم استقلال پیش از این شرایط خیلی سختی را گذراند و در یک بازی که استقلال نتیجه نگرفته بود چنین اتفاقی افتاد. خودم هم از کادر پزشکی عذرخواهی کردم و از همه می خواهم به تیم احترام بگذارند تا سوء تفاهمی که بین بازیکنان و کادر پزشکی ایجاد شد رفع شود. در هر صورت هنوز کادر پزشکی کوتاه نیامده است.

فکری اضافه کرد: دکتر نوروزی هم سال ها در این باشگاه زحمت کشیده است و خودم هم تلاش کردم که بازیکنان بروند عذرخواهی کنند اما متاسفانه این موضوع انرژی را از ما گرفته است. از مدیران خواستیم که این مشکل را حل کنند. به هر صورت در این یکی دو روزه کادر پزشکی جدیدی به تمرین آمده اند اما ما هم دوس داریم این مسائل حل شود. دو طرف یک شکلی مقصر بودند و بازیکنان هم می خواهند عذرخواهی کنند. کادر پزشکی کوتاه نیامد و خواهی که از نوروزی دارم و این که استقلالی است و سابقه زیادی دارد.

او درباره بازیکنانش عنوان کرد: سید حسین حسینی می ماند. ما بازیکنان را حفظ می کنیم و آن ها را از دست نخواهیم داد. بحث تراکتور و رشید مظاهری هم تمام شده است و رای را به نفع مظاهری صادر کردند. جا دارد از هیات مدیره تشکر کنم که تلاش کردند که در مجموع تیم خوبی جمع کنیم. علی کریمی اگر در ایران می ماند استقلال را انتخاب می کرد. برایش دعای خیر داریم و امیدوارم سال های بعد اگر قسمت شد برگردد.

سرمربی استقلال درخصوص صحبت های مبنی بر پرداخت قرارداد رضایتنامه این نادر توسط خود او گفت: قطعا استقلال به نادری کمک می کند اما در قرارداد او اینگونه بود که خودش مبلغ رضایت نامه را بدهد.

او در پاسخ به این سوال که بازیکن دیگری جذب خواهید کرد یا خیر گفت: ما نمی توانیم دیگر بازیکن لیگ برتری جذب کنیم. البته بازیکن آزاد یا بازیکنی که ایرانی باشد در اروپا می توانیم اضافه کنیم. در رابطه با محسن مسلمان هم این که او هنوز جزو گزینه ها نیست اما می توانیم روی این موضوع فکر کنیم.

فکری در خصوص شایعاتی مبنی بر اختلافات بین او و وریا غفوری گفت: قبل از این که به استقلال بیایم صحبت از رفتار بد بازیکنان می شد. می گفتند بازیکنان گستاخ شدند اما چیزی که از نزدیک دیدم این نبود. بچه های ما خوش قلب، دوس داشتنی و منظم هستند. من از نظر شخصیتی بی انضباطی را دوس ندارم و خیلی برخورد می کنم. چیزی از بزرگ تر های تیم هم ندیدیم. برخی ها حتی شخصیتتان و و قومیت هایشان را زیر سوال می برند. همه دوس داشتنی هستند و در مجموع خداراشکر مشکلی وجود ندارد.

او در پایان درباره تغییرات کادرمربیگری اش بیان کرد: دین محمدی نتوانست با ما ادامه دهند و از کادر ما جدا شد. در مقابل سعید عزیزیان و یک کمک مربی گلرها به ما اضافه شد. امید دفتری هم در کادر ما حضور دارد و نشان داده خیلی توانمند است اما نیاز است که بیشتر او را بشناسیم تا از توانایی‌هایش استفاده کنیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه