ارسال به دیگران پرینت

از شکستن طلسم‌ها تا اولین رکوردها در بازی ایران و ازبکستان

دراگان اسکوچیچ در حالی برای نخستین بار روی نیمکت تیم ملی نشست که این اتفاق برای برخی بازیکنان هم خوش‌یمن بود و اولین بازی با کاپیتانی آن‌ها برای تیم ملی رقم خورد.

از شکستن طلسم‌ها تا اولین رکوردها در بازی ایران و ازبکستان

 تیم ملی ایران برای نخستین بار زیر نظر دراگان اسکوچیچ به میدان رفت و توانست در یک دیدار حساس اما دوستانه رقیب ازبک خود را دو بر یک شکست دهد. در این دیدار برخی بازیکنان برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی بازی کردند و چند بازیکن هم برای نخستین بار بازوبند تیم ملی را به بازوی خود بستند.

مهم‌ترین اتفاق بازی هم نخستین پیروزی دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی در یک بازی نسبتا سخت بود که او را در زمره مربیانی قرار داد که مربیگری خود را با پیروزی شروع کرده اند. همچنین طلسم نخستین مربیگری این سرمربی کروات برای تیم ملی ایران هم بعد از ۸ ماه شکسته شد.

در این دیدار تیم ملی چهار کاپیتان مختلف داشت که سه تن از آن‌ها برای نخستین بار در کارنامه خود این مهم را تجربه کردند. سردار آزمون، شجاع خلیل‌زاده و وحید امیری برای نخستین بار در قامت کاپیتان در زمین حضور پیدا کردند.

وحید امیری تنها به اندازه ۵ ثانیه بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت که از این حیث در میان کمترین مدت زمان کاپیتانی در یک بازی قرار می گیرد. همچنین شجاع خلیل‌زاده با ۶ بازی ملی، توانست بازوبند کاپیتانی را در حضور سایر بازیکنان باسابقه‌تر در اختیار بگیرد.

شجاع خلیل زاده در شرایطی به تیم ملی بازگشت که آخرین بار در فروردین ۹۳ و قبل از جام جهانی عضو این تیم بود اما او پس از گذشت ۶ سال و نیم و ارتقاء عملکرد فنی و کنار رفتن مربیانی مانند کی‌روش و ویلموتس دوباره پیراهن تیم ملی را به تن کرد.

با توجه به مصدومیت بیرانوند، اسکوچیچ برای اولین بار پیام نیازمند را در درون دروازه قرارداد که این بازیکن در نخستین تجربه خود، موفق به کلین شیت نشد.

همچنین مهدی قایدی و سیامک نعمتی برای نخستین بار به پیراهن تیم ملی به میدان رفتند و به ترتیب شماره‌های ۲۳ و ۸ را در اختیار داشتند. با تغییرات جدید در تیم ملی و کنار رفتن برخی بازیکنان سابقه، شماره ۷ که در گذشته به مدت زمان زیادی متعلق به مسعود شجاعی بود، به سامان قدوس رسید. همچمنین شماره ۱۰ تیم ملی که به مدت یک دهه در اختیار کریم انصاری‌فرد بود، به کاوه رضایی واگذار شد. شماره ۴ که در گذشته برای سالیان طولانی بر تن سیدجلال حسینی بود، به شجاع خلیل‌زاده اختصاص یافت.

تیم ملی ایران با ترکیبی پای به زمین مسابقه گذاشت که دارای میانگین سنی ۲۷ سال بود. این عدد در حالی به دست آمده که اسکوچیچ بعضی از بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار گذاشته است اما با حفظ همین تیم در صورت حضور در جام جهانی، میانگین سنی تیم او روی عدد ۲۹ قرار می‌گیرد که براساس استانداردهای جهانی مناسب نیست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه